Czy warto pracować OK, czyli o ocenianiu kształtującym

PRZEDSPRZEDAŻ

PRZEDSPRZEDAŻ

Jak ocenianie może stać się narzędziem wspierającym rozwój uczniów, a nie tylko miernikiem ich osiągnięć? Szkolenie “Czy warto pracować OK, czyli o ocenianiu kształtującym” jest dedykowane nauczycielom, którzy chcą wprowadzić w swojej pracy nowoczesne metody oceniania, skupiające się na wspieraniu procesu uczenia się i rozwoju uczniów. Ocenianie kształtujące jest bardzo ważne w procesie współczesnej edukacji, pozwala uczniom i rodzicom lepiej zrozumieć proces uczenia się oraz odpowiedzialność za  kształcenie. Wpisuje się w nurt nowoczesnej neurodydaktyki.

Adresat

Nauczyciele szkoły podstawowej oraz wszystkie osoby zainteresowane tematem.

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Zrozumiesz, jak ocenianie kształtujące wspiera proces uczenia się i pomaga uczniom lepiej zrozumieć swoje postępy.
  • Przekonasz się, że ocenianie kształtujące może przekształcić Twoje podejście do nauczania i znacznie podnieść efektywność Twojej pracy
  • Poznasz elementy OK, dzięki którym poprawisz zaangażowanie uczniów i ułatwisz im osiąganie lepszych wyników edukacyjnych.
  • Będziesz potrafił zastosować w praktyce elementy OK w celu sprawdzenia ich przydatności w procesie kształcenia.
  • Otrzymasz formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci Twoje CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju

 Program

  • Czym jest ocenianie kształtujące?
  • Elementy OK (cele lekcji, NACOBEZU, kryteria sukcesu, informacja zwrotna, współpraca z rodzicami, pytanie kluczowe, techniki pytań, ocena koleżeńska, samoocena uczniowska);
  • Przykłady (fragmentów) lekcji, podczas których wykorzystano elementy OK.

Materiały edukacyjne

  • prezentacja
  • bibliografia i netografia
  • konspekt/ skrypt wskazujący dalsze samodoskonalenie w procesie oceniania kształtującego

Szkolenie prowadzi

Magdalena Bylicamgr Magdalena Bylica – nauczyciel dyplomowany, doświadczenie w wielu placówkach. Pracuje metodami aktywizującymi, wdrażam wiele innowacyjnych rozwiązań. Jest autorem gier dydaktycznych po Krakowie i swojej okolicy, prowadzi zajęcia nie tylko w salach lekcyjnych, ale także w innych miejscach (np. kościoły, urzędy, zakłady pracy, plener, miejsca pamięci). Współpracowała z Instytutem Badań Edukacyjnych, była laureatką ogólnopolskich konkursów na dobre praktyki nauczania.

Pracowała jako edukator w projekcie Małopolskie Talenty, gdzie prowadziła kursy dla nauczycieli „Jak pracować z uczniem zdolnym w zakresie kompetencji społecznych i uczenia się w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych?” oraz zajęcia dla młodzieży w Letniej Szkole Młodych Talentów.

Forma

Prezentacja połączona z elementami warsztatu – nauczyciele opracują – w ramach ćwiczenia – przykłady, jakie mogą zastosować podczas własnych lekcji. Ćwiczenia zostaną omówione, wyjaśnione.

Mini wykład, ćwiczenia indywidualne, brainstorming, dyskusja. 

Zaświadczenie

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 1045 z późn. zm., t.j. Dz.U. 2023 poz. 2738).

Kursy e-learningowe - Czy warto pracować OK, czyli o ocenianiu kształtującym

Zajęcia online

250 zł

Opinie uczestników