PRZEDSPRZEDAŻ – SZKOLENIE DOSTĘPNE OD 1.10.2024
Jak ocenianie może stać się narzędziem wspierającym rozwój uczniów, a nie tylko miernikiem ich osiągnięć? Szkolenie “Czy warto pracować OK, czyli o ocenianiu kształtującym” jest dedykowane nauczycielom, którzy chcą wprowadzić w swojej pracy nowoczesne metody oceniania, skupiające się na wspieraniu procesu uczenia się i rozwoju uczniów. Ocenianie kształtujące jest bardzo ważne w procesie współczesnej edukacji, pozwala uczniom i rodzicom lepiej zrozumieć proces uczenia się oraz odpowiedzialność za kształcenie. Wpisuje się w nurt nowoczesnej neurodydaktyki.
Adresat
Nauczyciele szkoły podstawowej oraz wszystkie osoby zainteresowane tematem.
Korzyści z udziału w szkoleniu
- Zrozumiesz, jak ocenianie kształtujące wspiera proces uczenia się i pomaga uczniom lepiej zrozumieć swoje postępy.
- Przekonasz się, że ocenianie kształtujące może przekształcić Twoje podejście do nauczania i znacznie podnieść efektywność Twojej pracy
- Poznasz elementy OK, dzięki którym poprawisz zaangażowanie uczniów i ułatwisz im osiąganie lepszych wyników edukacyjnych.
- Będziesz potrafił zastosować w praktyce elementy OK w celu sprawdzenia ich przydatności w procesie kształcenia.
- Otrzymasz formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci Twoje CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju
Program
- Czym jest ocenianie kształtujące?
- Elementy OK (cele lekcji, NACOBEZU, kryteria sukcesu, informacja zwrotna, współpraca z rodzicami, pytanie kluczowe, techniki pytań, ocena koleżeńska, samoocena uczniowska);
- Przykłady (fragmentów) lekcji, podczas których wykorzystano elementy OK.
Materiały edukacyjne
- prezentacja
- bibliografia i netografia
- konspekt/ skrypt wskazujący dalsze samodoskonalenie w procesie oceniania kształtującego
Szkolenie prowadzi
mgr Magdalena Bylica – nauczyciel dyplomowany, doświadczenie w wielu placówkach. Pracuje metodami aktywizującymi, wdrażam wiele innowacyjnych rozwiązań. Jest autorem gier dydaktycznych po Krakowie i swojej okolicy, prowadzi zajęcia nie tylko w salach lekcyjnych, ale także w innych miejscach (np. kościoły, urzędy, zakłady pracy, plener, miejsca pamięci). Współpracowała z Instytutem Badań Edukacyjnych, była laureatką ogólnopolskich konkursów na dobre praktyki nauczania.
Pracowała jako edukator w projekcie Małopolskie Talenty, gdzie prowadziła kursy dla nauczycieli „Jak pracować z uczniem zdolnym w zakresie kompetencji społecznych i uczenia się w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych?” oraz zajęcia dla młodzieży w Letniej Szkole Młodych Talentów.
Forma
Prezentacja połączona z elementami warsztatu – nauczyciele opracują – w ramach ćwiczenia – przykłady, jakie mogą zastosować podczas własnych lekcji. Ćwiczenia zostaną omówione, wyjaśnione.
Mini wykład, ćwiczenia indywidualne, brainstorming, dyskusja.
Zaświadczenie
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 1045 z późn. zm., t.j. Dz.U. 2023 poz. 2738).