W kwietniu 2021 r. realizowaliśmy program BARDZO MŁODA KULTURA.
Projekt został zrealizowany z Centrum Kulturalnym w Przemyślu.
Strategicznym celem programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 jest wzmacnianie roli edukacji kulturowej w Polsce poprzez pobudzenie i wykorzystanie edukacyjnego potencjału kultury. Program ma budować i wspierać system, w ramach którego działania podejmowane w sferze kultury przyczynią się do kształtowania cenionych społecznie umiejętności i postaw, m.in. kreatywności, innowacyjnego działania, współpracy, zaufania, kompetencji medialnych oraz komunikacyjnych. Podstawowym środkiem realizacji tych założeń jest stworzenie i rozwijanie organizacyjnych i merytorycznych podstaw współpracy pomiędzy sferami kultury i edukacji, a więc tymi sektorami życia społecznego, które odpowiedzialne są za kształtowanie różnorodnych kompetencji jednostek.
Nasi wykładowcy przeprowadzili szkolenia z poniższych tematów:
Gry planszowe i fabularne w edukacji – mgr Joanna Lasoń
Plan szkolenia:
- Rola zabawy w procesie uczenia – Jak działa mózg i jak wykorzystać jego potencjał korzystając z gier w pracy z uczniami.
- Rodzaje gier wykorzystywanych w pracy z grupą.
- Funkcje gier i cele realizowane przy ich pomocy w pracy z grupą.
- Jakie cechy posiada dobra gra.
- Jak grać, czyli instrukcje i nie tylko.
- Baza gier. Przykłady gier.
Edukacja filmowa – praktyczne wykorzystanie filmów w pracy wychowawczej i dydaktycznej – dr Rafał Opulski
Plan szkolenia:
- Film jako recepta na atrakcyjne zajęcia edukacyjne.
- Praktyczne zastosowanie filmów w pracy wychowawczej i dydaktycznej.
- Budowa dzieła filmowego.
- Kroki w efektywnej analizie filmu.
- Lista projektów i portali zajmujących się wykorzystaniem filmu w edukacji.
- Stosowanie skutecznych narzędzi w dyskusji (pytania otwarte, aktywne słuchanie, parafrazowanie, klasyfikowanie, podsumowanie).
Jak się uczy mózg, czyli podstawy neurologii uczenia się i neurodydaktyki – dr hab. Marzena Błasiak-Tytuła
Plan szkolenia
- Podstawy działania mózgu.
- Uczenie się w wymiarze neurobiologicznym.
- Po co się uczymy, czyli ewolucyjna rola mózgu.
- Podstawy neurodydaktyki i krytyczne podejście do niej.
- Mózgowa organizacja procesów pamięci.
- Co wpływa na uczenie się – motywacja, uwaga, emocje, stres.
- Nauczanie polisensoryczne.
- Nowe technologie a neurodydaktyka.