Zakodowane lektury – czyli jak wykorzystać naukę kodowania w obszarach polonistycznych (humanistycznych)

5 godz. dydaktycznych (4 z ekspertem + 1 z materiałami)

Spotkanie ma na celu „odczarować” naukę kodowania jako tę przeznaczoną jedynie dla nauk ścisłych. W praktyczny sposób pokaże, jak planować zajęcia, których bazą jest tekst, aby doskonalić umiejętności wprowadzające do nauki programowania.

Adresat

Szkolenie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz wszystkich osób zainteresowanych tematem.

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia dla Rady Pedagogicznej. Zobacz szczegóły

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Dowiesz się, jak można wprowadzać uczniów w świat kodowania w oparciu o literaturę dziecięcą, w tym lektury szkolne dedykowane uczniom klas 1-3
  • Poznasz dobre praktyki, a także wskazane wartościowe publikacje do wykorzystania w pracy z najmłodszymi
  • Rozszerzysz dotychczasową wiedzę, dotyczącą kodowania, o pomysły oraz materiały pozwalające wykorzystać kodowanie w ramach przedmiotów humanistycznych
  • Uzyskasz odpowiedzi na nurtujące pytania podczas sesji pytań i odpowiedzi z ekspertką z wieloletnim doświadczeniem w pracy jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
  • Otrzymasz formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci Twoje CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju

Treści

  • Omówienie zasad planowania zajęć
  • Zaprezentowanie ciekawych ćwiczeń i zadań aktywizujących w oparciu o znane teksty z literatury dziecięcej
  • Przypomnienie obowiązującego wykazu lektur w klasach 1-3
  • Pomysły na zabawy z wykorzystaniem motywów z lektur z wątkami kodowania
  • Aktywności na macie do kodowania
  • Zabawy językowe
  • Kodowanie/programowanie jako „nowy” język
  • Proste zadania z wykorzystaniem TIK
  • Wymiana doświadczeń
  • Krótki przegląd wartościowych publikacji dla dzieci spoza kanonu lektur
  • Uporządkowanie informacji na start, pozwalających łączyć naukę kodowania  z podnoszeniem kompetencji czytelniczych u najmłodszych

Warto, aby uczestnik spotkania posiadał podstawowe informacje z zakresu nauki kodowania.

Materiały edukacyjne

Podczas spotkania uczestnicy uzyskają informacje na temat inspirujących źródeł wiedzy.

Forma

Spotkanie w formule online – wykład z instruktażem, wskazane, aby uczestnictwo odbywało się poprzez komputer – z możliwością pracy w trakcie spotkania.

mgr Teresa Smoleń – Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny. Trener w Stowarzyszeniu Cyfrowy Dialog. Ekspert w Fundacji Plan Daltoński (Zaletą Planu Daltońskiego jest danie dzieciom znacznie więcej swobody, dzięki czemu uczą się odpowiedzialności i samodzielności. Uczniowie nie czują się do niczego przymuszane, co zwiększa ich zaangażowanie. Nabywają kompetencje społeczne.  System zakłada indywidualizację – dziecko pracuje we własnym tempie). Koordynator sieci współpracy dla PPP1 w Krakowie. Autorka scenariuszy i publikacji metodycznych z zakresu kodowania, m.in. „Od kropki do kodu” (świetna propozycja dla dzieci w wieku 6-8 lat, lubiących łamigłówki i chętnie rozwiązujących zadania, w których zachodzą reguły i analogie. Autorka materiałów do systemu PUS (System Edukacji PUS to uniwersalna forma nauki połączonej z zabawą, przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym).

Szkolenie prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie wymaganej minimalnej liczby osób.

Zaświadczenia

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa szkolenia

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

Szkolenia - Zakodowane lektury – czyli jak wykorzystać naukę kodowania w obszarach polonistycznych (humanistycznych)

Zajęcia online


199 zł

Opinie uczestników