Kurs dla Liderów wdrażania Sztucznej Inteligencji w placówce oświatowej

24 godz. dydaktycznych

EDYCJA I

„Żyjemy otoczeni sztuczną inteligencją, nawet jeśli o tym nie wiemy. Kiedy robimy zdjęcie telefonem, to AI rozpoznaje twarze i wyostrza obraz. Gdy korzystamy z mediów społecznościowych AI dobiera treści, które się wyświetlają. Sztuczna inteligencja to zestaw narzędzi, które pozwalają nam pokonywać własne ograniczenia. Jednocześnie istotne jest to, że AI jak każde narzędzie potrzebuje sprawnego mistrza, który je obsłuży.
Żyjemy w erze współpracy z AI.” – dr Dominik Skowroński

W dobie szybkiego rozwoju sztucznej inteligencji umiejętność korzystania z narzędzi AI staje się kluczowa dla utrzymania wysokiej produktywności. AI może wspierać ludzi w wielu obszarach zawodowych, automatyzując rutynowe zadania i usprawniając procesy. Jednak aby w pełni wykorzystać jej potencjał, konieczna jest znajomość jej możliwości i sposobów zastosowania. Dzięki temu możemy skupić się na tym, co naprawdę ma znaczenie.

Adresaci kursu

Szkolenie jest skierowane do nauczycieli, doradców zawodowych, bibliotekarzy, dyrektorów placówek oświatowych oraz wszystkich osób w nich pracujących, które zajmują się na co dzień zadaniami administracyjnym oraz dydaktycznymi.
W szkoleniu może wziąć udział każdy, kto chce podnieść swoje kompetencje wykorzystania narzędzi sztucznej inteligencji w codziennej pracy.

Cel ogólny kształcenia

  • Zrozumienie zasad komunikacji z AI
  • Umiejętność wykorzystania LLM w codziennej pracy
  • Poznanie sposobów automatyzacji zadań powtarzalnych
  • Poznanie zmiany roli edukacji w dobie AI
  • Nauka obsługi i praktyczne wykorzystanie narzędzi AI
  • Uwolnienie czasu na to co naprawdę ważne

Program

Szkolenie skupia się na demonstracjach przeplatanymi praktycznymi ćwiczeniami. Rozbite jest na trzy spotkania szkoleniowe, każde po 6 godzin. Wszystkie w formie online.

Spotkanie pierwsze:

  • Przeprowadzenie wykładu z pomocą prezentacji multimedialnej, który wprowadza do tematu sztucznej inteligencji oraz skupia się na ewolucji kompetencji, znaczeniu i wykorzystaniu AI w tym procesie.
  • Przeprowadzenie otwartej dyskusji na forum dotyczącej obecnych wyzwań uczestników w codziennej pracy.
  • Zmiana roli edukacji w dobie AI i wyzwania nauczycieli z tym związane.
  • Wyjaśnienie znaczenia umiejętności komunikacji ze sztuczną inteligencją oraz definicji i zasad promptingu.
  • Przeprowadzenie ćwiczenia zespołowego mającego na celu nabycie umiejętności promptowania.
  • Nauka pisania metodą głosową.
  • Zademonstrowanie użycia ChatGPT do generowania pomysłów w codziennej pracy przy użyciu zasad promptingu.
  • Zaprezentowanie sposobów wsparcia w pisaniu ocen pracy nauczyciela, tworzeniu regulaminów oraz innych powtarzalnych zadań.
  • Wirtualny protokolant – zaprezentowanie narzędzia służącego do zautomatyzowanego tworzenia transkrypcji spotkań i ich podsumowań.

Spotkanie drugie:

  • Zautomatyzowane tworzenie wizualnych materiałów dydaktycznych.
  • Prezentacja multimedialna w 10 sekund – możliwa z wykorzystaniem AI.
  • Narzędzie umożliwiające współpracę dydaktyczną w czasie rzeczywistym.
  • Sprawna praca z plikami PDF.
  • Wyszukiwanie inspiracji na zajęcia dydaktyczne lub źródeł do prac naukowych – research nie jest już wyzwaniem.
  • Rozwój kompetencji szybkiego pisania na klawiaturze.

Spotkanie trzecie:

  • Zautomatyzowane tworzenie materiałów video.
  • Poznanie narzędzi budujących zaangażowanie i interakcje na zajęciach dydaktycznych.
  • Wsparcie w generowaniu materiałów dydaktycznych na zajęcia.
  • Zautomatyzowane tworzenie interaktywnych materiałów video.

Materiały dydaktyczne

Szkolenie uwzględnia listę narzędzi otrzymaną po jego ukończeniu z linkami i opisem ich funkcji. W standardzie zapewniamy także dostęp do prezentacji multimedialnej przedstawianej podczas spotkania.

Forma kursu

Szkolenie przewiduje zróżnicowane formy pracy, które budują zaangażowanie. Treści merytoryczne prezentowane są w formie mini wykładów interaktywnych jako wstęp do indywidualnych i zespołowych ćwiczeń. Każda aktywność przewiduje praktyczne wykorzystanie narzędzi AI przez uczestników spotkania. Ćwiczenia urozmaicane są momentami na otwartą dyskusję oraz brainstorming.

Prowadzący

Dr Dominik Skowroński – entuzjasta budowania organizacji w dobie wszechobecnej sztucznej inteligencji. Jako konsultant pomaga na co dzień firmom wdrażać rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, i nie tylko. Mówca TEDx i certyfikowany trener. Prowadzi zajęcia w języku angielskim na Uniwersytecie Łódzkim oraz Uniwersytecie RheinMain w Wiesbaden, Niemcy. Certyfikowany: tutor Uniwersytetu w Gandawie, Belgia; Educational leader oraz Train the Trainer, Uniwersytetu w Groningen, Niderlandy. Współpraca z instytucjami edukacyjnymi, biznesowymi i administracyjnymi, m.in. CRE Zgierz, Instytutem Pamięci Narodowej i Biblioteką Pedagogiczną w Olsztynie.

Martyna Golczyńska  – trenerka z pasją do nowych technologii, specjalizująca się w wykorzystaniu narzędzi sztucznej inteligencji w biznesie i edukacji. Na co dzień współprowadzi szkolenia dla menedżerów, nauczycieli oraz doradców zawodowych, pomagając im efektywnie wdrażać AI w codziennej pracy. Entuzjastka cyfryzacji i nowoczesnych metod realizacji zadań, która z zaangażowaniem dzieli się swoją wiedzą.

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa kursu

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

Harmonogram spotkań (24 godz. dydaktycznych)

  • 1 spotkanie – 7.06.2025 (sobota) – 9:00-15:00 (ZOOM)
  • 2 spotkanie – 8.06.2025 (niedziela) – 9:00-15:00 (ZOOM)
  • 3 spotkanie – 14.06.2025 (sobota) – 9:00-15:00 (ZOOM)

Kursy - Kurs dla Liderów wdrażania Sztucznej Inteligencji w placówce oświatowej

Zajęcia online

za całość
1990 zł
3 dni 07-06-2025

Opinie uczestników