Trening zastępowania agresji (TZA)

15 godz. dydaktycznych

EDYCJA I

Złość jest naturalną emocją, ale jej niekontrolowane przejawy mogą prowadzić do konfliktów i napięć w środowisku szkolnym. Nauczyciele często stają przed wyzwaniem radzenia sobie z przejawami agresji i frustracji u uczniów. Szkolenie wyposaży uczestników w narzędzia pomagające skutecznie zarządzać trudnymi emocjami w klasie oraz rozwijać u uczniów kompetencje w zakresie samokontroli i radzenia sobie ze złością poprzez zastosowanie metod treningu kontroli złości, umiejętności prospołecznych i wnioskowania moralnego.

Adresaci kursu

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagogów. Szczególnie przydatne będzie dla osób pracujących z uczniami przejawiającymi trudne zachowania oraz dla tych, którzy chcą wzbogacić swój warsztat pracy o skuteczne metody radzenia sobie z agresją i frustracją wśród młodzieży.

Cel ogólny kształcenia

  • Zrozumiesz mechanizmy powstawania złości i agresji u dzieci i młodzieży.
  • Nabędziesz umiejętności rozpoznawania sygnałów zwiastujących wybuch agresji.
  • Opanujesz skuteczne strategie radzenia sobie ze złością uczniów w sytuacjach szkolnych.
  • Poznasz metody wspierające uczniów w rozwijaniu samokontroli emocjonalnej.
  • Dowiesz się jak prowadzić trening kontroli złości w grupie uczniowskiej.
  • Rozwiniesz kompetencje interpersonalne i komunikacyjne w pracy z trudnymi zachowaniami uczniów.

Program

  1. Wprowadzenie do tematu
    • Czym jest złość? Definicja, funkcje, rodzaje.
    • Przyczyny agresji u dzieci i młodzieży.
    • Sytuacje wyzwalające złość w środowisku szkolnym.
  2. Trening kontroli złości
    • Mechanizmy biologiczne i psychologiczne złości.
    • Techniki regulacji emocji (oddechowe, relaksacyjne, poznawcze).
    • Strategie pracy z uczniami nad kontrolą emocji.
    • Praktyczne scenariusze zajęć dla uczniów.
  3. Trening umiejętności prospołecznych
    • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w konfliktach.
    • Komunikacja bez przemocy i rozwiązywanie problemów.
    • Kształtowanie postawy empatii i współpracy.
    • Ćwiczenia praktyczne wspierające interakcje społeczne.
  4. Wnioskowanie moralne
    • Znaczenie wartości i norm społecznych w regulacji zachowania.
    • Wpływ kontekstu społecznego na podejmowanie decyzji moralnych.
    • Przykłady sytuacji szkolnych wymagających analizy etycznej.
    • Dyskusje i symulacje przypadków.

Materiały dydaktyczne

Uczestnicy otrzymają:

  • Prezentację multimedialną z kluczowymi informacjami.
  • Scenariusze zajęć do pracy z uczniami.
  • Zestaw narzędzi do treningu kontroli złości, umiejętności prospołecznych i wnioskowania moralnego.
  • Kwestionariusze do analizy emocji i zachowań uczniów.
  • Materiały do samodzielnej pracy nad regulacją emocji.

Forma kursu

Szkolenie ma charakter warsztatowy, obejmujący:

  • Mini wykłady interaktywne.
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
  • Analizę przypadków.
  • Dyskusje i wymianę doświadczeń.
  • Trening technik kontroli złości, umiejętności prospołecznych i wnioskowania moralnego.

Harmonogram spotkań (15 godz. dydaktycznych)

  • 1 spotkanie – 9.05.2025 (piątek) – 16:00-20:00
  • 2 spotkanie – 10.05.2025 (sobota) – 9:00-16:00

Prowadzący

dr Agnieszka Tajak-Bobek – pedagog, profilaktyk, trener kompetencji emocjonalnych i specjalistka w pracy z emocjami dzieci i młodzieży. Doktor nauk pedagogicznych, wykładowczyni akademicka oraz autorka publikacji z zakresu profilaktyki, psychologii edukacyjnej i wychowawczej. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli, koncentrując się na pracy z trudnymi emocjami uczniów, treningu kontroli złości oraz profilaktyce. Jest aktywną organizatorką warsztatów i programów profilaktycznych, a także współautorką gry profilaktycznej dla dzieci i młodzieży. Jej zainteresowania naukowe obejmują profilaktykę zaburzeń zachowania, terapię poznawczo-behawioralną, trening zastępowania agresji oraz arteterapię. W pracy badawczej zajmuje się również podejmowaniem decyzji i postrzeganiem ryzyka. Na co dzień wspiera nauczycieli i wychowawców w budowaniu bezpiecznego i wspierającego środowiska szkolnego. Wdraża innowacyjne metody radzenia sobie z agresją i stresem w klasie, bazując na sprawdzonych strategiach psychologicznych i pedagogicznych. Posiada doświadczenie w badaniach jakościowo-ilościowych oraz opracowywaniu skutecznych narzędzi edukacyjnych, które pomagają nauczycielom w codziennej pracy z uczniami.

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa kursu

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

Opiekun

mgr Magdalena Gorczyca

magdalena.gorczyca@kire.pl

511 713 544

W PAKIECIE TANIEJ!

Zapisz się na kurs Trenera umiejętności społecznych i Trenera zastępowania agresji w promocyjnej cenie 1200 zł (Oszczędzasz 380 zł!)

Więcej szczegółów tutaj

Kursy - Trening zastępowania agresji (TZA)

Zajęcia online

za całość
790 zł
2 dni 09-05-2025

Opinie uczestników