Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest podstawową formą działalności dydaktyczno-wychowawczej przedszkola, szkoły. Zadaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest wspieranie indywidualnego rozwoju każdego dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Szkolenie przybliży uczestnikom szczegółowe zadania nauczycieli, wychowawców i specjalistów w obszarze organizacji, udzielania oraz dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, uczniom i rodzicom.
Adresat
Szkolenie dla dyrektorów, nauczycieli, wychowawców i specjalistów przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz wszystkich osób zainteresowanych tematem.
Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia dla Rady Pedagogicznej. Zobacz szczegóły
Korzyści z udziału w szkoleniu
- Uczestnik szkolenia pozna:
→ podstawy prawne organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
→ wynikające z prawa zadania nauczyciela, wychowawcy i specjalisty, w obszarze organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Nauczy się zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku
- Zdobędzie umiejętność rozpoznawania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka
- Zrozumie, co to znaczy udzielać pomoc psychologiczno-pedagogiczną w trakcie bieżącej pracy
- Potrafi zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną dziecku/uczniowi/rodzicowi po rozpoznaniu indywidulanych potrzeb
- Dowie się, jak dokumentować, planować i udzielać pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Uczestnicy otrzymają odpowiedzi na nurtujące pytania podczas sesji pytań i odpowiedzi z ekspertką z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Ponadto otrzymają formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju
- Uczestnicy wezmą udział w szkoleniu zorganizowanym w kameralnej grupie (liczba miejsc ograniczona!)
Treści
- Podstawy prawne organizacji, udzielania i dokumentowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku, uczniowi i rodzicowi
- Zadania nauczycieli, wychowawców i specjalistów w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych
- Indywidualizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem/uczniem:
- dostosowanie programu nauczania
- dostosowanie warunków
- dostosowanie wymagań edukacyjnych (oceniania ucznia)
- Zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów
- Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej – kwalifikacje do prowadzenia poszczególnych form
- Ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wnioski do pracy
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana rodzicowi
- Dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dziecka/ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
- Zadania dyrektora w obszarze organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Materiały edukacyjne
Uczestnik otrzyma po zakończeniu szkolenia:
- prezentację
- arkusz rozpoznania nauczycielskiego
- arkusz do zbiorczej analizy potrzeb dzieci w przedszkolu w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- arkusz do analizy potrzeb dzieci w szkole w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- propozycja druku – informacja dla rodziców o objęciu dziecka/ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną
- propozycja – arkusz oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- propozycja – arkusz WOPFU dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
- propozycja – arkusz okresowej WOPFU i oceny efektywności IPET
- propozycja – arkusz IPET dla dziecka w przedszkolu
- propozycja – arkusz IPET dla ucznia w szkole
- inne materiały przydatne do rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka/ucznia
- przydatną literaturę w obszarze organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego
Forma
Szkolenie przeprowadzone będzie w formie mini wykładu interaktywnego.
Szkolenie poprowadzi
mgr Lucyna Malczyk – magister pedagogiki specjalnej, I stopień specjalizacji zawodowej w zakresie oligofrenopedagogiki, studia podyplomowe w zakresie zagrożeń edukacyjnych, kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej, terapeuta metody IE, certyfikat MEN – Lider zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; liczne kursy i szkolenia w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Koordynator kilku grup grantów kuratoryjnych – praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, kształcenie specjalne, organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Kierownik kursów kwalifikacyjnych i studiów podyplomowych – Terapia pedagogiczna z elementami arteterapii oraz Edukacja i terapia osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Liczne szkolenia rad pedagogicznych w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, kształcenia specjalnego. Wieloletni nauczyciel szkół specjalnych, w tym dyrektor i wicedyrektor szkoły specjalnej, ekspert MEN ds. awansu zawodowego.
Zaświadczenia
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 1045 z późn. zm., t.j. Dz.U. 2023 poz. 2738).
Szkolenie prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie wymaganej minimalnej liczby osób.
Sposoby płatności
Dane do przelewu
Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395
W tytule przelewu proszę podać:
- imię i nazwisko, nazwa szkolenia
Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl