Praca z dzieckiem z deficytem uwagi

5 godz. dydaktycznych (4 z ekspertem + 1 z materiałami)

W dzisiejszych czasach coraz więcej dzieci zmaga się z trudnościami w koncentracji uwagi, które wpływają na ich funkcjonowanie w środowisku szkolnym i przedszkolnym. Deficyt uwagi może utrudniać naukę, integrację z grupą rówieśniczą i adaptację do wymagań placówki edukacyjnej. Szkolenie to ma na celu dostarczenie nauczycielom i terapeutom praktycznej wiedzy oraz narzędzi wspierających pracę z dziećmi o tych szczególnych potrzebach.

Adresat

Szkolenie skierowane jest do:

  • nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych,
  • terapeutów zajęciowych i pedagogów specjalnych,
  • psychologów pracujących w placówkach edukacyjnych,
  • studentów kierunków pedagogicznych oraz terapeutów rozpoczynających pracę zawodową.

Najwięcej korzyści odniosą osoby pracujące z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które chcą lepiej zrozumieć mechanizmy działania deficytu uwagi oraz skutecznie wspierać rozwój podopiecznych.

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia dla Rady Pedagogicznej. Zobacz szczegóły

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Zdobędziesz wiedzę na temat przyczyn i objawów deficytu uwagi u dzieci
  • Nauczysz się, jak rozpoznawać trudności związane z koncentracją w grupie
  • Poznasz skuteczne strategie pracy z dziećmi z deficytem uwagi, zarówno indywidualnie, jak i w grupie
  • Dowiesz się, jak budować relacje wspierające rozwój dziecka i jego samodzielność
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności organizacji środowiska edukacyjnego sprzyjającego koncentracji
  • Weźmiesz udział w szkoleniu zgodnym z priorytetami MEN
  • Uzyskasz odpowiedzi na nurtujące pytania podczas sesji pytań i odpowiedzi z ekspertką z wieloletnim doświadczeniem z zakresie bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
  • Otrzymasz formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci Twoje CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju
  • Weźmiesz udział w szkoleniu zorganizowanym w kameralnej grupie (liczba miejsc ograniczona!)

Treści

Część 1: Teoretyczne podstawy deficytu uwagi

  • Co to jest deficyt uwagi? Przyczyny, objawy, kontekst psychologiczny i pedagogiczny.
  • Różnice między deficytem uwagi a innymi zaburzeniami (ADHD, ADD).
  • Jakie są konsekwencje deficytu uwagi w rozwoju dziecka?

Część 2: Diagnoza i obserwacja dziecka z deficytem uwagi

  • Jak rozpoznawać trudności w koncentracji uwagi w codziennej pracy?
  • Narzędzia i metody wspierające diagnozę funkcjonalną.
  • Współpraca z rodzicami i specjalistami.

Część 3: Praktyczne strategie pracy z dzieckiem z deficytem uwagi

  • Metody wspierające koncentrację i motywację.
  • Techniki organizacji środowiska edukacyjnego – aranżacja przestrzeni, strukturyzacja czasu.
  • Ćwiczenia wspierające samoregulację emocjonalną i poznawczą.
  • Analiza przykładów z pracy uczestników – diagnoza problemu i dobór odpowiednich strategii.
  • Tworzenie indywidualnych planów wsparcia dla dzieci z deficytem uwagi.

Część 4: Podsumowanie i wnioski

  • Przypomnienie kluczowych wniosków ze szkolenia.
  • Dyskusja i wymiana doświadczeń
  • Sesja pytań i odpowiedzi.
  • Omówienie materiałów dodatkowych i dalszych kroków.

Materiały edukacyjne

Uczestnicy otrzymają:

  • skrypt szkoleniowy zawierający teoretyczne podstawy omawiane podczas szkolenia
  • zestaw polecanych książek i publikacji naukowych.

Forma

Szkolenie łączy różnorodne metody pracy:

  • Mini wykłady – wprowadzenie teoretyczne do każdego modułu.
  • Dyskusja i brainstorming – wymiana doświadczeń i pomysłów uczestników.
  • Sesja pytań i odpowiedzi – na zakończenie szkolenia.

Szkolenie poprowadzi

mgr Anna Borucka – psycholog dziecięcy, terapeuta integracji sensorycznej (certyfikat PSTIS nr: 2308), wykładowca akademicki, Posiada uprawnienia do pracy metodami w podejściu behawioralnym i rozwojowym. Zajmuję się głównie pracą z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym, u których obserwowane są trudności: emocjonalne, społeczne, z zachowaniem, sensoryczne, ruchowe oraz poznawcze (w tym trudności szkolne).
Prowadzi terapię dzieci i młodzieży, a także udziela wsparcia i porad wychowawczych. Doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi typowo rozwijającymi się zdobywała pracując jako psycholog w żłobku/przedszkolu/szkole podstawowej, prowadząc własne Centrum Edukacyjno- Terapeutyczne oraz udzielając konsultacji specjalistycznych w poradni psychologiczno- pedagogicznej. Doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju zdobywała pracując jako terapeuta integracji sensorycznej oraz psycholog w przedszkolach integracyjnych oraz przedszkolach z oddziałami specjalnymi a także prowadząc indywidualne i grupowe zajęcia terapeutyczne w poradni specjalistycznej.

Zaświadczenia

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 1045 z późn. zm., t.j. Dz.U. 2023 poz. 2738).

Szkolenie prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami

Forma

Wykład interaktywny, warsztaty w małych grupach, trening terapeutyczny.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie wymaganej minimalnej liczby osób.

Opiekun

mgr Magdalena Gorczyca

magdalena.gorczyca@kire.pl

511 713 544

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa szkolenia

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

 

Szkolenie z możliwością dofinansowania – dowiedz się więcej

Szkolenia - Praca z dzieckiem z deficytem uwagi

Zajęcia online

16:00-19:00
199 zł
czwartek 06-03-2025

Opinie uczestników