Nauka poprzez zabawę czyli wprowadzenie do programowania w Scratch’u

5 godz. dydaktycznych (4 z ekspertem + 1 z materiałami)

Programowanie to nauka logicznego myślenia i kreatywności, nie tylko dla informatyków. Dzięki wizualnemu językowi programowania – może być świetną zabawą dla małych i dużych. Nie trzeba być informatykiem, żeby tworzyć proste gry, quizy i historyjki.

Adresat

Szkolenie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli szkół podstawowych, rodziców, wychowawców oraz wszystkich osób zainteresowanych tematem.

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia dla Rady Pedagogicznej. Zobacz szczegóły

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Zapoznasz się z podstawowymi elementami języka Scratch.
  • Usystematyzujesz wiedzę dotyczącą podstaw programowania.
  • Poznasz aplikacje do tworzenia atrakcyjnych materiałów edukacyjnych, takich jak: animacje, testy, quizy, proste gry edukacyjne.
  • Wzbogacisz warsztat pracy nauczyciela, dzięki czemu twoje zajęcia zyskają na atrakcyjności i będą przyjemnym doświadczeniem zarówno dla Ciebie, jak i twoich podopiecznych.
  • Przekonasz się, że programowanie nie jest trudne i może być świetną zabawą.
  • Uzyskasz odpowiedzi na nurtujące pytania podczas sesji pytań i odpowiedzi z ekspertką z wieloletnim doświadczeniem w pracy z IT.
  • Otrzymasz formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci Twoje CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju
  • Weźmiesz udział w szkoleniu zorganizowanym w kameralnej grupie (liczba miejsc ograniczona!)

Treści

  • Zalety Scratch’a i przykłady zastosowań na lekcjach różnych przedmiotów.
  • Tworzenie interaktywnych historyjek i animacji z wykorzystaniem gotowych elementów (tła, postaci, dźwięki).
  • Korzystanie z prostego edytora grafiki i muzyki.
  • Tworzenie zagadek i quizów z różnych dziedzin – wykorzystanie instrukcji warunkowych oraz instrukcji pętli.
  • Rysowanie pisakiem (grafika „żółwia”).
  • Zamiana tekstu na mowę.
  • Obsługa zdarzeń – tworzenie prostych gier (łapanie lub zbieranie elementów, strzelanka, przejście przez labirynt)

Materiały edukacyjne

Wskazanie źródeł inspiracji oraz przykładów scenariuszy do wykorzystania na lekcjach lub kółkach zainteresowań. Wspólne opracowanie programów, które można stworzyć i rozwijać na zajęciach z uczniami.

Forma

Warsztaty online

Szkolenie poprowadzi

mgr Magdalena Wachulec – trener IT, doświadczony metodyk, nauczyciel i egzaminator maturalny informatyki, trener i egzaminator ECDL, moderator, mentor kursów e-learningowych (Cyfrowa szkoła, Aktywna Edukacja, Eksperci Programowania, Centrum Mistrzostwa Informatycznego). Autorka licznych kursów, zadań i materiałów e-learningowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych z zakresu TIK, programowania, dydaktyki informatyki. Pasjonatka i popularyzatorka Scratcha – autorka kursów i scenariuszy dla nauczycieli, współautorka zbiorów zadań konkursowych. Wpisana na Listę 100’2023 za przyczynianie się do rozwoju umiejętności cyfrowych w Polsce w 2023.

Zaświadczenia

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Szkolenie prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie wymaganej minimalnej liczby osób.

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa szkolenia

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

 

Szkolenie z możliwością dofinansowania – dowiedz się więcej

Opiekun

mgr Magdalena Gorczyca

magdalena.gorczyca@kire.pl

511 713 544

Szkolenia - Nauka poprzez zabawę czyli wprowadzenie do programowania w Scratch’u

Zajęcia online


199 zł

Opinie uczestników