Uczestnicy
Studia są kierowane do osób, które posiadają wykształcenie wyższe, kwalifikacje z zakresu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz przygotowanie pedagogiczne do pracy nauczycielskiej.
UWAGA: Studia mogą podjąć osoby będące w trakcie pozyskiwania kwalifikacji pedagogicznych, osoby bez przygotowania pedagogicznego zapraszamy do zapoznanie się z naszą ofertą (tutaj).
|
Ogólne cele kształcenia
Absolwent studiów nabywa umiejętności nauczania języka angielskiego w przedszkolu i na I etapie edukacji, znajomości języka na poziomie B2, wiedzę z zakresu metodyki nauczania języka angielskiego, znajomości technik nauczania języka w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i na pierwszym etapie edukacji, wiedzy o historii oraz o kulturze krajów anglojęzycznych.
|
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent
Z zakresu wiedzy:
- zna podstawę programową edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej w zakresie nauczania języka angielskiego;
- zna przedszkole oraz szkołę podstawową jako środowiska wychowawcze oraz zna występujące w nich procesy edukacyjne jako zadania instytucjonalne i nauczycielskie;
- ma elementarną wiedzę o dydaktyce ogólnej oraz wiedzę przedmiotową i metodyczną w zakresie nauczania języka angielskiego na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także zna stosowane środki dydaktyczne ze szczególnym uwzględnieniem podręczników i środków multimedialnych;
- ma elementarną wiedzę w zakresie technik informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji, stosowania programów multimedialnych, w tym tablic interaktywnych;
- posiada wiedzę psychologiczną i pedagogiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia się.
Z zakresu umiejętności:
- posiada umiejętności i kompetencje niezbędne do kompleksowej realizacji zadań przedszkola i szkoły w zakresie pierwszego szczebla edukacji, a w tym do samodzielnego dostosowywania programów do pracy z dziećmi oraz do zmian zachodzących w rzeczywistości edukacyjnej;
- potrafi realizować programy ministerialne i inne specjalistyczne programy nauczania języków obcych;
- potrafi układać i oceniać programy autorskie – także programy kursów pozaszkolnych;
- potrafi korzystać z tradycyjnych i nowoczesnych pomocy naukowych w nauczaniu języka angielskiego;
- posiada umiejętność wyszukiwania i oceniania materiałów do nauczania języków obcych;
- potrafi kierować procesami kształcenia i wychowania (edukacji), posiada umiejętności pracy z grupą dzieci (klasą), umie indywidualizować zadania i dostosowywać działania edukacyjne do potrzeb dzieci;
- ma umiejętności uczenia się, tworzenia i doskonalenia własnego warsztatu pedagogicznego z wykorzystaniem nowoczesnych metod i środków edukacji;
- potrafi dobierać, oceniać pod względem przydatności i wykorzystywać materiały, środki i metody edukacji w celu projektowania i efektywnego realizowania działań pedagogicznych (dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych) oraz wykorzystywać w procesie edukacji nowoczesne technologie, umie wykorzystywać scenariusze zajęć wychowawczych i dydaktycznych w przedszkolach i szkołach.
Z zakresu kompetencji społecznych:
- ma świadomość znaczenia profesjonalizmu we własnej pracy;
- posiada refleksje na tematy etyczne i świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej, wykazuje cechy refleksyjnego praktyka;
- jest gotowy do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań na rzecz podnoszenia jakości pracy instytucji;
- ma świadomość troski o prawa dziecka oraz istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania dzieci;
- umiejętnie komunikuje się przy użyciu różnych technik, zarówno z osobami będącymi podmiotami działalności pedagogicznej, jak i z innymi osobami współdziałającymi w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz specjalistami wspierającymi ten proces;
- jest praktycznie przygotowany do realizowania zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych) wynikających z roli nauczyciela.
|
Program
1. Dydaktyka przedmiotowa:
- dydaktyka szczegółowa nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej
- warsztaty metodyczne (muzyka, gry i zabawy w kształceniu językowym dzieci, CLIL)
- prawo oświatowe
- warsztaty komunikacji
- nowoczesne technologie w pracy nauczyciela
- emisja i higiena głosu
- wstęp do nauki o języku
- wybrane zagadnienia pedagogiki i psychologii rozwojowej dziecka
2. Praktyczna nauka języka angielskiego (zajęcia przygotowujące do egzaminu certyfikującego poświadczającego biegłość języka angielskiego, np. TOEFL - wersja iBT (internetowa) z wynikiem całkowitym min. 57 pkt):
- fonetyka praktyczna
- czytanie i słuchanie
- gramatyka praktyczna
- pisanie
- konwersacje
3. Wiedza o krajach anglojęzycznych:
- wiedza o historii i kulturze krajów anglojęzycznych
- wybrane zagadnienia z anglojęzycznej literatury dziecięcej
4. Praktyka pedagogiczno-metodyczna w zakresie nauczania języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej
UWAGA: program studiów podyplomowych obejmuje zajęcia z zakresu praktycznej nauki języka angielskiego i przygotowuje słuchaczy do przystąpienia do wybranego egzaminu potwierdzającego znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym zgodnie z Rozporządzeniem MEN. Zdanie tego egzaminu leży po stronie słuchacza, nie jest organizowane przez uczelnię i nie ma wpływu na ukończenie studiów.
Preferowany poziom znajomości języka angielskiego kandydata na studia – co najmniej A2 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego ESOKJ (sprawdź swój poziom tutaj - PDF).
Organizacja nauki
Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (soboty i niedziele) co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30 w salach dydaktycznych w centrum Krakowa.
Szczegółowy harmonogram ustala kierownik merytoryczny z uczestnikami na pierwszym spotkaniu organizacyjnym.

|
Dlaczego warto?
- W ramach studiów uczestnicy odbywają kurs przygotowujący do zdania egzaminu na poziomie B2
- Zindywidualizowany tok nauczania, treści dobrane do poziomu znajomości języka angielskiego uczestników
- Nowatorskie podejście do nauki gramatyki języka angielskiego dla dzieci
- Tworzenie autorskich materiałów dydaktycznych, np. podręcznika do pracy w przedszkolu, gier edukacyjnych, scenariuszy zabaw aktywizujących i wspomagających zapamiętywanie
- Zapoznanie z aplikacjami mobilnymi wspierającymi naukę języka angielskiego
- Możliwość wymiany doświadczeń i pomysłów z przeprowadzonych zajęć
- Udział w konferencjach, spotkaniach, warsztatach dot. nowoczesnych metod nauczania języka angielskiego
|
Regulamin organizacji studiów
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim |