Uczestnicy
Studia są kierowane do osób, które mają wykształcenie wyższe oraz przygotowanie pedagogiczne do pracy nauczycielskiej.
UWAGA: Studia mogą podjąć osoby będące w trakcie pozyskiwania kwalifikacji pedagogicznych, osoby bez przygotowania pedagogicznego zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą (tutaj).
|
Cele
Celem studiów jest przygotowanie nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej do prowadzenia zajęć z zakresu gimnastyki podstawowej, gimnastyki korekcyjnej, rytmiki i tańca w przedszkolach oraz szkołach podstawowych na I etapie edukacyjnym (klasy I-III).
|
Absolwenci uzyskują kwalifikacje
do prowadzenia zajęć z zakresu gimnastyki podstawowej, korekcyjnej, rytmiki i tańca w przedszkolach i szkołach podstawowych w klasach I-III (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela oraz Rozporządzeniem MEN z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego, oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół).
Absolwenci otrzymają Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez uczelnię, zgodnie z Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowychi kształcenia specjalistycznego (Dz.U. 2018 poz. 1791).
|
Organizacja nauki
Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (soboty i niedziele) co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30 w salach dydaktycznych w centrum Krakowa.
|
Gimnastyka korekcyjno - kompensacyjna - Program
- Wybrane zagadnienia z anatomii i fizjologii człowieka
- Podstawy antropomotoryki
- Gimnastyka podstawowa z metodyką
- Zabawy i gry z elementami atletyki terenowej
- Rytmika z metodyką
- Ocena wad postawy
- Rozwój psychofizyczny dzieci i młodzieży
- Zabawy i gry z piłką
- Taniec – rodzaje i metodyka
- Dydaktyka i metodyka zajęć ruchowych
- Gimnastyka korekcyjna z metodyką
- Zabawy i gry o charakterze korekcyjnym
- Gry i zabawy z chustą animacyjną
- Podstawy aktywności ukierunkowanej na zdrowie
- Teoria wychowania fizycznego
- Organizacja i prawo w oświacie
- Przygotowanie do egzaminu
|
Warunki zaliczenia
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na co najmniej 80% zajęć, uzyskanie wszystkich zaliczeń, odbycie praktyk oraz zdanie egzaminu końcowego.
|
Regulamin organizacji studiów
|
Dlaczego warto?
- Zajęcia prowadzone metodami aktywnymi
- Uczestnicy otrzymują liczne materiały szkoleniowe oraz narzędzia pracy w formie nagrań, filmów materiałów muzycznych, piosenek, tańców, zabaw i ćwiczeń przydatnych do prowadzenia zajęć
- Doświadczona kadra wykładowców dzieląca się swoimi najlepszymi praktykami
- Praca w oparciu o różne rodzaje przyborów do ćwiczeń (laski gimnastyczne, skakanki gimnastyczne, obręcze, bum bum rurki) oraz tworzenie własnych przyborów
- Konsultacje indywidualne dotyczące problemów edukacyjnych
|
Wymagane dokumenty
Po potwierdzonym terminie rozpoczęcia, najpóźniej do miesiąca od uruchomienia kierunku należy złożyć dokumenty rekrutacyjne:
- kserokopia dyplomu ukończenia studiów I i/lub II stopnia
- kserokopia suplementu do dyplomu (jeśli był wydawany)
- potwierdzenie posiadania przygotowania pedagogicznego, o ile nie wynika to wprost z dyplomu
Dokumenty składamy:
- w formie papierowej do biura KIRE osobiście, bądź przez upoważnioną osobę (pisemne upoważnienie nie jest wymagane) lub pocztą.
|
Sposoby płatności
Łączny koszt studiów to 4000 zł na co składa się:
- opłata rekrutacyjna 200 zł oraz
- czesne 3800 zł
Płatności ratalne 0%
Czesne można wpłacić:
- jednorazowo 3800 zł (200 zł zniżki od ceny podstawowej podanej na stronie – nie łączy się z innymi promocjami) lub
- w 3 ratach semestralnych (1300 zł + 1300 zł + 1400 zł) lub
- 10 ratach miesięcznych (10 x 400 zł) bez dodatkowych kosztów
Dane do przelewu
Bank Millennium S.A. 15 1160 2202 0000 0004 9002 6395
W tytule przelewu proszę podać:
- imię i nazwisko
- nazwa kierunku wraz z numerem edycji
Sposób płatności należy wybrać w formularzu uzupełniającym, który jest przesyłany przez opiekuna kierunku drogą mailową po potwierdzeniu inauguracji - nastąpi to najpóźniej na około tydzień przed planowanym terminem rozpoczęcia studiów.
Opłatę rekrutacyjną należy wpłacić po potwierdzeniu inauguracji, a przed jej terminem.
Raty należy opłacać zgodnie z terminami na karcie informacyjnej - jest przesyłana uczestnikom po inauguracji.
Opłata za świadectwo ukończenia studiów wynosi 30 zł i nie jest wliczona w cenę studiów.
|
Co dalej po podjęciu decyzji o zapisie na studia?
Po podjęciu decyzji o zgłoszeniu się na studia podyplomowe należy:
- Kliknąć przycisk zapisz się i wypełnić formularz zgłoszeniowy. Po jego przesłaniu upewnić się, czy na podany adres email przyszło automatycznie generowane potwierdzenie zgłoszenia.
- Poczekać na email od Opiekuna kierunku z informacjami dotyczącymi weryfikacji zgłoszenia, który będzie rozsyłany na około 2 tygodnie przed planowanym terminem inauguracji.
- Czekać na wiadomość mailową od Opiekuna wraz ze szczegółami o uruchomieniu kierunku w planowanym terminie, potwierdzając chęć uczestnictwa poprzez wypełnienie formularza uzupełniającego, który będzie rozsyłany na około 1 tydzień przed planowanym terminem inauguracji.
- W przypadku potwierdzonej inauguracji dokonać opłaty rekrutacyjnej w wysokości 200 zł, najpóźniej do dnia rozpoczęcia studiów podyplomowych podając w tytule przelewu:
a. imię i nazwisko b. nazwa kierunku wraz z numerem edycji
- Uczestniczyć w inauguracji oraz spotkaniu organizacyjnym.
|
SYLWETKA ABSOLWENTA (czytaj więcej)
Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent
Z zakresu wiedzy:
- posiada ugruntowaną wiedzę o procesach zachodzących w organizmie dziecka pod wpływem oddziaływania środkami ruchowymi i ukierunkowaną aktywnością ruchową;
- posiada ogólną wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania organizmu dziecka oraz z zakresu biologicznych i środowiskowych uwarunkowań rozwoju psychomotorycznego dziecka do 10-ego roku życia;
- posiada wiedzę na temat diagnozowania i planowania form aktywności ruchowej dostosowanej do potrzeb i możliwości dziecka w wieku do 10 lat;
- ma wiedzę na temat możliwości wykorzystania prakseologicznych ogniw procesu wychowania fizycznego i edukacji zdrowotnej w działaniu praktycznym;
- zna i rozumie metody, formy i zasady nauczania czynności ruchowych wybranych dyscyplin sportowych i rekreacyjnych form aktywności ruchowej dostosowanej do możliwości i potrzeb dziecka;
- posiada ugruntowaną wiedzę na temat pozytywnych i negatywnych skutków aktywności fizycznej oraz potrzeby korekcji postawy ciała u dzieci;
- zna i rozumie zagrożenia zdrowotne spowodowane nieprawidłowym odżywianiem, brakiem aktywności fizycznej i stosowaniem używek;
- zna fachowe nazewnictwo i terminologię związaną z gimnastyką podstawową, gimnastyką korekcyjną, rytmiką i tańcem.
Z zakresu umiejętności:
- potrafi prawidłowo zademonstrować poszczególne elementy techniki wybranych form aktywności ruchowych oraz przeprowadzić specjalistyczną rozgrzewkę w zakresie edukacji elementarnej;
- posiada umiejętności bezpiecznego wykorzystania przyborów i przyrządów do realizacji zadań ruchowych;
- potrafi komunikować się z jednostką i z grupą w zakresie przygotowania i realizacji wybranych form aktywności ruchowych;
- potrafi zidentyfikować problemy rozwojowe w zakresie prawidłowej postawy ciała, budowy somatycznej i sprawności motorycznej u dzieci w wieku 3-10 lat;
- ma umiejętności niezbędne do przygotowania i prowadzenia zajęć z zakresu gimnastyki podstawowej, gimnastyki korekcyjnej, rytmiki, tańca oraz zabaw i gier ruchowych dostosowanych do potrzeb i możliwości dziecka;
- potrafi prawidłowo dobierać i realizować działania profilaktyczne i terapeutyczne w zależności od indywidualnych potrzeb i poziomu sprawności dzieci;
- potrafi identyfikować i korygować u innych błędy praktyczne pojawiające się przy wykonywaniu specjalistycznych czynności ruchowych a także oddziaływać profilaktycznie na aparat ruchu dziecka;
- posiada umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej z zakresu reakcji organizmu dziecka na wysiłek fizyczny w działaniu praktycznym;
- potrafi odnaleźć potrzebne informacje, w umiejętny sposób korzystać z dostępnych źródeł wiedzy fachowej i prezentować wyniki własnych działań i przemyśleń.
Z zakresu kompetencji społecznych:
- dostrzega potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego;
- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności;
- okazuje szacunek wobec ucznia, wychowanka, różnych grup społecznych oraz troskę o ich zdrowie i prawidłowy rozwój psychomotoryczny;
- potrafi dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi oraz pracować w zespole, przyjmując rolę lidera;
- potrafi odpowiednio określić i dobrać formy i metody nauczania ruchu uwzględniając potrzeby rozwojowe dziecka;
- potrafi rozwiązywać problemy związane z realizacją zajęć z zakresu gimnastyki podstawowej, gimnastyki korekcyjnej, rytmiki, tańca oraz zabaw i gier ruchowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej;
- potrafi stosować zasady BHP dotyczące organizacji i prowadzenia zajęć z zakresu gimnastyki podstawowej, gimnastyki korekcyjnej, rytmiki, tańca oraz zabaw i gier ruchowych w edukacji elementarnej;
- promuje zdrowy styl życia i całożyciową aktywność fizyczną.
|
Gimnastyka korekcyjno-kompensacyjna, rytmika i taniec w wychowaniu muzyczno-ruchowym dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Rozwijanie rytmiczności u dzieci nie tylko wzbudza ciekawość i wrażliwość muzyczną, ale również dostarcza uczniom wiele zabawy. Nauka rytmiki niesie więc ze sobą ogromny potencjał edukacyjny. Aby prowadzić zajęcia w ciekawy sposób, należy podjąć studia podyplomowe z rytmiki. Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji ma dla Was taki kurs – zobaczcie, dlaczego warto się na niego zdecydować.
|
Korzystny wpływ zajęć z rytmiki na dziecko
Chociaż podczas zajęć dzieci są często aktywne ruchowo, opisywane lekcje to nie tylko gimnastyka korekcyjna. Ćwiczenia powinny uwrażliwiać uczniów na kontakt z muzyką. Zajęcia trwają w twórczej atmosferze, dzieci mogą więc rozwijać umiejętności śpiewu, tańca czy naukę gry na instrumentach. Takie pierwsze zetknięcie z muzyką pozwala kilkulatkom na własny sposób interpretować sztukę.
|
Kwalifikacje do prowadzenia zajęć z rytmiki
Nauczyciel rytmiki powinien posiadać odpowiednie przygotowanie – tylko w ten sposób możecie rozbudzić w dzieciach wrażliwość na otaczające je piękno. Co więcej, aktywność ruchowa w formie tańca czy podstawowych ćwiczeń fizycznych pozwala skorygować wady postawy oraz likwiduje lęk. Osoby zainteresowane rozszerzeniem kwalifikacji zawodowych zachęcamy do zapoznania się z dalszymi informacjami o naszych studiach podyplomowych z gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Podczas zajęć z doświadczonymi wykładowcami uzyskacie wiedzę teoretyczną o rozwoju psychoruchowym dzieci, tańcu czy anatomii, a także poznacie praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem muzyki lub przyborów gimnastycznych.
|