Uczestnicy
Studia adresowane są do osób posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych (zawodowych, licencjackich lub magisterskich).
|
Uzyskiwane kwalifikacje
Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje uprawniające do zajmowania stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole, przedszkolu i placówce oświatowo-wychowawczej (zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. 2017, poz. 1597).
|
Ogólne cele kształcenia
- przygotowanie słuchaczy do pełnienia funkcji kierowniczej w przedszkolu, szkole i innych placówkach oświatowych z uwzględnieniem zasad dobrego planowania, organizowania, kierowania nimi oraz sprawowania nadzoru pedagogicznego;
- aktualizacja i rozszerzenie wiedzy w zakresie prawa oświatowego oraz prawa komplementarnego i kompatybilnego z prawem oświatowym;
- przygotowanie do wprowadzania zmian systemowych;
- przygotowanie do współpracy z organem prowadzącym i nadzorującym oraz szeroko pojętym środowiskiem lokalnym;
- zapoznanie z zasadami zarządzania finansami i majątkiem szkolnym;
- stworzenie słuchaczom warunków sprzyjających opracowaniu efektywnych materiałów przydatnych w pełnieniu funkcji kierowniczej;
- upowszechnienie współczesnych rozwiązań kierowania i zarządzania placówką oświatową;
- wykorzystanie współczesnych podstaw naukowych do samokształcenia i kierowania zasobem ludzkim oraz planowania własnego rozwoju.
|
Program
Wykaz przedmiotów:
- Podstawy organizacji i zarządzania,
- prawo oświatowe. Prawo pracy. Karta Nauczyciela,
- komunikacja interpersonalna,
- technologie informacyjne w zarządzaniu oświata,
- wybrane problemy współczesnej edukacji,
- marketing i promocja w oświacie,
- psychologia kierowania,
- planowanie i organizacja pracy w placówce oświatowej,
- etyka zawodu dyrektorów i menadżerów,
- nadzór pedagogiczny i zarządzanie jakością w placówce oświatowej,
- zarządzanie zasobami ludzkimi w oświacie,
- praktyka kierownicza,
- seminarium dyplomowe,
- zarządzanie finansami w oświacie,
- kierowanie i administrowanie placówką oświatową,
- kreowanie wizerunku menadżera,
- unijne programy wspierania oświaty.
|
Warunki zaliczenia
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na co najmniej 80% zajęć, uzyskanie wszystkich zaliczeń, zdanie egzaminów przewidzianych programem oraz napisanie pracy dyplomowej.
|
Organizacja nauki
Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (soboty i niedziele) co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30 w salach dydaktycznych w centrum Krakowa.
Szczegółowy harmonogram ustala kierownik merytoryczny z uczestnikami na pierwszym spotkaniu organizacyjnym.
|
Dlaczego warto
- Zajęcia dostarczają słuchaczom wiedzę przydatną zawodowo oraz adekwatną do aktualnych problemów edukacyjnych.
- Tematyka zajęć uwzględnia aspekty zmieniającego się prawa oświatowego.
- Nacisk na działania praktyczne, odwoływanie się do doświadczeń słuchaczy, stosowanie aktywizujących metod pracy.
- Przewaga warsztatów i sesji ćwiczeniowych nad wykładami.
- Zajęcia prowadzone przez doświadczonych dyrektorów szkół i placówek oświatowych, posiadających wybitne osiągnięcia w zakresie zarządzania oświatą.
- Zajęcia terenowe m.in. w krakowskich placówkach oświatowych oraz na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ.
|
Regulamin organizacji studiów
Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim |