rozwiń wszystkie

Adresat

Studia adresowane są do osób:

  • posiadających ukończone co najmniej studia I stopnia  (licencjat) w zakresie pedagogiki, pedagogiki specjalnej, fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej, psychologii;
  • posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska logopedy;
  • posiadających przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu nauczyciela.

UWAGA: Studia mogą podjąć osoby będące w trakcie pozyskiwania kwalifikacji pedagogicznych, osoby bez przygotowania pedagogicznego zapraszamy do zapoznanie się z naszą ofertą (tutaj).

Ogólne cele kształcenia

Zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do diagnozowania, oceny indywidualnych potrzeb dziecka i jego środowiska, projektowania, a także realizacji zadań wieloprofilowego wspomagania rozwoju małego dziecka; nabycie kwalifikacji do prowadzenia zajęć wspomagających rozwój dzieci i ich rodzin od momentu wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.

Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwenci

studiów licencjackich uzyskują kwalifikacje do prowadzenia zajęć w przedszkolach, szkołach podstawowych, ponadpodstawowych oraz ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Natomiast ukończenie studiów podyplomowych przez absolwentów studiów drugiego stopnia lub jednolitych magisterskich pozwala na prowadzenie zajęć we wszystkich typach szkół.

Jednocześnie studia umożliwią nabycie umiejętności i zdobycie kompetencji do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w placówkach realizujących takie zadanie np. w:

  • ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • ośrodkach wczesnej interwencji
  • przedszkolach: specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz masowych
  • szkołach: specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi oraz masowych
  • poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz specjalistycznych
  • ośrodkach szkolno-wychowawczych oraz ośrodkach rehabilitacyjnych
  • instytucjach niepublicznych takich jak :ośrodki, poradnie, fundacje, stowarzyszenia

wczesne_wspom

Program

  • Pedagogika małego dziecka
  • Psychologia rozwoju  małego dziecka
  • Diagnoza medyczna niepełnosprawności i zagrożenia niepełnosprawnością – podstawy pediatrii, neonatologii i neurologii
  • Wybrane zagadnienia psychiatrii
  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Oligofrenopedagogika
  • Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji
  • Diagnozowanie sytuacji i potrzeb dziecka
  • Podstawy prawne organizacji wwrd, wczesnej interwencji oraz zabezpieczenia społecznego  
  • Pielęgnacja i opieka dziecka
  • Podstawy terapii psychopedagogicznej
  • Elementy logopedii
  • Stymulacja psychopedagogiczna dziecka
  • Muzyka w stymulacji rozwoju dziecka
  • Plastyka w stymulacji rozwoju dziecka
  • Aktywne metody i formy pracy z dzieckiem – znaczenie zabawy i zabawek w terapii dziecka
  • Podstawy rewalidacji dzieci niepełnosprawnych
  • Zadania zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wobec jego rodziny
  • Metodyka pracy terapeutycznej z dziećmi przed rozpoczęciem edukacji szkolnej
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami sprzężonymi
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami  rozwoju poznawczego
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami  ruchowymi, zmysłowymi i somatycznymi
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Metody stosowane we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci
  • Wsparcie rodziców dziecka na wczesnym etapie rozwoju
  • Media w procesie wspomagania rozwoju dziecka
  • Seminarium dyplomowe
  • Praktyka

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na co najmniej 80% zajęć, uzyskanie wszystkich zaliczeń, zdanie egzaminów przewidzianych programem oraz napisanie pracy dyplomowej.

Organizacja nauki

Zajęcia odbywają się w trybie weekendowym (soboty i niedziele) co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30 w salach dydaktycznych w centrum Krakowa.

Szczegółowy harmonogram ustala kierownik merytoryczny z uczestnikami na pierwszym spotkaniu organizacyjnym.

Literatura naukowa

Uczestnicy studiów podyplomowych mają możliwość nabycia literatury fachowej na kiermaszu książek organizowanym w miejscu prowadzenia zajęć w wybrane weekendy.

Dlaczego warto

  • W ramach zajęć uczestnicy prowadzą obserwacje zajęć m.in. w przedszkolu specjalnym, ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych, w których prowadzone jest wwrdz w ramach służby zdrowia i edukacji.

  • Udostępnienie dokumentów obowiązujących w placówkach prowadzących wwrdz; przykłady.

  • Możliwość konsultacji nawet po zakończeniu studiów.

  • Możliwość odbycia praktyk pedagogicznych na etapach edukacji wskazanych przez słuchaczy.

SYLWETKA ABSOLWENTA (czytaj wiecej)

Absolwent po ukończeniu studiów podyplomowych:

Z zakresu wiedzy:

  • Zna miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi, ma wiedzę na temat subdyscyplin pedagogiki specjalnej, w szczególności związanych z zagadnieniami wczesnej interwencji dziecka niepełnosprawnego.
  • Posiada podstawy wiedzy dydaktycznej niezbędnej dla wsparcia małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością, ma elementarną wiedzę  o metodyce pracy pedagogicznej w aspekcie trudności związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zna uwarunkowania wsparcia i pracy z rodzinami dzieci niepełnosprawnych.   
  • Zna prawidłowości przebiegu rozwoju psychoruchowego dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa jako podstawy do  rozpoznawania symptomów rozwoju atypowego, opóźnionego i zaburzonego.
  • Ma wiedzę z  zakresu psychopatologii rozwoju dzieci, konieczności dostrzegania i analizowania izolowanych symptomów na tle syndromów zaburzeń klinicznych ujętych w systemach klasyfikacji zaburzeń zdrowia fizycznego i psychicznego.
  • Ma wiedzę z zakresu promocji zdrowia i kształtowania postawy sprzyjającej psychoprofilaktyce.
  • Ma podstawową wiedzę  dotyczącą zagadnień prawnych, organizacyjnych i praktyki wspomagania rozwoju małych dzieci w kontekście instytucjonalnym.
  • Ma wiedzę na temat programów wspomagania rozwoju dzieci z opóźnieniami i dysfunkcjami rozwojowymi ze względu na bieżącą wiedzę z podstaw genetyki, neurofizjologii, neurologopedii, psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej i innych dyscyplin naukowych będących podstawą oferty publicznej i praktyki społecznej.
  • Posiada podstawową wiedzę na temat potrzeb rozwojowych, społecznych, edukacyjnych i możliwości rehabilitacyjnych oraz terapeutycznych małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością, posiada wiedzę na temat regulacji prawnych wspierających rozwój dziecka i jego rodziny.

Z zakresu umiejętności:

  • Potrafi dostosować działania do deficytów rozwojowych małego dziecka niepełnosprawnego, na podstawie wiedzy o zaburzeniach rozwojowych potrafi opracować indywidualne zadania edukacyjne, rehabilitacyjne oraz programy wsparcia dla małego dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny.
  • Posiada umiejętność poszukiwania twórczych metod pracy z małymi dziećmi niepełnosprawnymi oraz zagrożonymi niepełnosprawnością i ich rodzin z wykorzystaniem różnych źródeł i zasobów indywidualnych, społecznych, kulturowych. Konstruuje  indywidualny program edukacyjno – terapeutyczny w oparciu o diagnozę umiejętności funkcjonalnych dziecka z niepełnosprawnością.
  • Potrafi zastosować  typowe metody, procedur y i dobre praktyki w  realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogicznej, rewalidacyjnej i rehabilitacyjnej w zależności od indywidualnych potrzeb małego dziecka.
  • Potrafi posługiwać się wiedzą psychologiczną w rozwiązywaniu problemów pedagogicznych, rozpoznaje różne przejawy zaburzeń rozwojowych, korzysta z diagnozy interdyscyplinarnej dla potrzeb nauczania, wychowania, rehabilitacji, rewalidacji i wsparcia małego dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny
  • Potrafi włączyć się w istniejące (lub stworzyć własne) projekty socjalne, programy terapeutyczne i profilaktyczne w instytucjach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych jak i w środowisku otwartym.

Z zakresu kompetencji społeczncyh:

  • Ma świadomość ważności i zrozumienie pracy interdyscyplinarnej w procesie wsparcia małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością i jego rodziny;  wykazuje gotowość do uczestniczenia w pracach zespołów interdyscyplinarnych, w przygotowywaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, profilaktycznych w instytucjach jak i w środowisku otwartym ze szczególnym uwzględnieniem środowiska rodzinnego
  • Jest empatyczny. Charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec dzieci niepełnosprawnych, a także umiejętnością właściwego zachowania się wobec nich i ich rodzin. Cechuje się moralnym, opartym na zasadach etyki społecznej sposobie działania, inicjuje działania na rzecz małych dzieci.
  • Charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z małymi dziećmi niepełnosprawnymi lub zagrożonymi niepełnosprawnością. Cechuje go otwartość w kontaktach interpersonalnych.

ü W ramach zajęć uczestnicy prowadzą obserwacje zajęć m.in. w przedszkolu specjalnym, ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych, w których prowadzone jest wwrdz w ramach służby zdrowia i edukacji.

ü Udostępnienie dokumentów obowiązujących w placówkach prowadzących wwrdz; przykłady.

ü Możliwość konsultacji nawet po zakończeniu studiów.

Możliwość odbycia praktyk pedagogicznych na etapach edukacji wskazanych przez słuchaczy.

Cena: 3100 zł

Czas trwania: 3 sem. - 365 godz. - 120 godz. praktyk

Termin: 2018-01-20 - 2018-12-15

Warunkiem uruchomienia kierunku jest zebranie wymaganej, minimalnej liczby osób.

Współorganizator: wsbipWyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim

Kontakt

Marek Potoczek

marek.potoczek@kire.pl

12 412 06 68 • 695 928 305 • 605 061 844

Opinie uczestników

Wspaniały kontakt z kierownikiem.
Bardzo cenne zajęcia w placówkach.
Wykładowcy praktycy, dużo przykładów.
Dobra organizacja.
Olbrzymie doświadczenie i praktyka, bardzo wartościowe zajęcia.
Ciekawy sposób prowadzenia zajęć, praktyczne informacje, liczne przykłady z życia.
Dużo materiałów do wykorzystania w praktyce

Informacje o płatnościach

  • możliwość wpłaty w 3 lub 9 ratach
  • zniżka 200 zł przy jednorazowej wpłacie całej kwoty (nie łączy się z promocjami)
  • opłata rekrutacyjna wynosi 200 zł i jest wliczona w cenę studiów
  • opłata za świadectwo ukończenia studiów wynosi 30 zł i nie jest wliczona w cenę studiów

Dane do przelewu

NOWY NUMER KONTA

Eurobank
07 1470 0002 2503 8386 5000 0001

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko
  • nazwa kierunku studiów

Sposoby rekrutacji na studia:

  • przez formularz zgłoszeniowy online

Skontaktuj się z nami: