fbpx
rozwiń wszystkie

Uczestnicy

Studia podyplomowe Edukacja włączająca i integracyjna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pedagog specjalny adresowane są do osób: posiadających dyplom ukończenia studiów wyższych (licencjackich lub magisterskich) z zakresu pedagogiki z uprawnieniami pedagogicznymi.

UWAGA: Studia mogą podjąć osoby będące w trakcie pozyskiwania kwalifikacji pedagogicznych, osoby bez przygotowania pedagogicznego zapraszamy do zapoznanie się z naszą ofertą (tutaj).

Ogólne cele kształcenia

Celem studiów podyplomowych Edukacja włączająca i integracyjna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - pedagog specjalny jest uzyskanie przez słuchaczy kwalifikacji pedagoga specjalnego. Słuchacz nabędzie kompetencje teoretyczne i praktyczne w zakresie diagnostyki, pracy oraz tworzenia programów dla dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych; zapozna się z zasadniczym kanonem metod i technik pracy; warunków i zasad prowadzenia skutecznych oddziaływań w edukacji włączającej; ukaże potencjał i ograniczenia tkwiące w systemie edukacji i wychowania; kształtowanie postaw zorientowanych na przeciwdziałanie stygmatyzacji i wykluczeniu.

Studia podyplomowe Edukacja włączająca i integracyjna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi- pedagog specjalny skierowane są do osób pragnących podnieść swoje kompetencje, kwalifikacje zawodowe w zakresie pomocy, opieki i wsparcia osób o specjalnych potrzebach w systemie edukacji i wychowania. Oferta daje możliwości rozwoju adekwatnych umiejętności, przekładających się na pracę zawodową oraz życie społeczne rodziców, opiekunów, nauczycieli, pedagogów, wychowawców oraz pracowników różnych placówek wspomagających proces rozwoju niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie bądź zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

Absolwenci uzyskują kwalifikacje

Pedagoga specjalnego - Specjalisty edukacji włączającej i integracyjnej, który daje kompetencje do organizowania, koordynowania i ewaluowania działań pro-inkluzyjnych w placówce oświatowej oraz w środowisku lokalnym na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Absolwent będzie przygotowany do diagnozowania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb ich rodzin oraz nauczycieli pracujących ze wskazaną grupą dzieci.

Absolwent będzie przygotowany do koordynowania działań zespołów nauczycielskich w obszarze projektowania indywidualnych programów edukacyjnych oraz właściwego doboru metod i form pracy w procesie indywidualizacji procesu kształcenia i wychowania dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Absolwent będzie przygotowany do podejmowania działań pro-inkluzyjnych w środowisku lokalnym na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i ich rodzin.
Absolwent będzie przygotowany do ewaluacji działań placówki na rzecz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Absolwent może ubiegać się o zatrudnienie:

  • w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych
  • w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i specjalistycznych jako zewnętrzny specjalista koordynujący placówki oświatowe ogólnodostępne
  • oraz w innych instytucjach wpierających i nadzorujących edukację włączającą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Absolwenci otrzymają Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez uczelnię, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowychi kształcenia specjalistycznego (Dz.U. 2018 poz. 1791).

Program

  • Teoretyczne i prawne podstawy edukacji włączającej
  • Edukacja włączająca w Unii Europejskiej
  • Edukacja inkluzyjna jako koncepcja reformy edukacji
  • Podstawy diagnozy psychologiczno-pedagogicznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Planowanie i organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole.
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób ze szczególnymi uzdolnieniami
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z zaburzeniami ze spectrum autyzmu
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z dysfunkcja wzroku i dysfunkcją słuchu
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością sensoryczną
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia)
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją i chorobami przewlekłymi
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z zaburzeniami emocjonalnymi
  • Metodyka kształcenia w grupie zróżnicowanej osób z niedostosowanych społecznie
  • Kompetencje pedagoga specjalnego w edukacji włączającej
  • Konstruowanie programów w edukacji włączającej
  • Praca z rodzinami dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Warsztat umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych
  • Organizacja zajęć dydaktyczno-wyrównawczych i korekcyjno-kompensacyjnych
  • Konstruowanie programu nauczania w edukacji włączającej.
  • Psychologia kliniczna i psychopatologia
  • Podstawy psychologii kształcenia dzieci i młodzieży ze SPE z elementami neuropsychologii
  • Psychopedagogiczne podstawy rehabilitacji osób z niepełnosprawnością
  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Organizacja procesu kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Dydaktyka specjalna
  • Zasady i metody prowadzenia diagnozy psychopedagogicznej

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na co najmniej 80% zajęć, uzyskanie wszystkich zaliczeń i zdanie egzaminów przewidzianych programem.

Organizacja nauki

Zajęcia odbywają się w trybie hybrydowym (online i stacjonarnym) w soboty i niedziele co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30:

  • zdalne: na platformie Zoom
  • stacjonarne: w salach dydaktycznych w centrum Krakowa.

Dlaczego warto?

  • Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzone są w oparciu o autorskie programy, opracowywane w odniesieniu do aktualnego stanu wiedzy, wyników badań naukowych i nowych metod terapeutycznych
  • Wykorzystywane są nowoczesne narzędzia dydaktyczne oraz metody aktywizujące służące praktycznemu przygotowaniu do pracy z osobami z niepełnosprawnościami
  • Doświadczona kadra wykładowców
  • Znaczna część zajęć odbywa się w placówkach specjalnych: przedszkolu i szkole specjalnej podstawowej, szkole ponadpodstawowej, SOSW, gdzie słuchacze mają możliwość poznania specyfiki pracy pedagoga specjalnego oraz obserwacji i uczestnictwa w zajęciach z osobami z niepełnosprawnością intelektualną

Regulamin organizacji studiów

pdf Wyższa Szkoła Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim

Cena: 3650 zł

Czas trwania: 3 sem. - 390 godz. - 120 godz. praktyk

Termin rozpoczęcia: 2022-09-24

OSTATNIE WOLNE MIEJSCA

200 zł opłata rekrutacyjna + 3450 zł czesne

Opłaty:

  • płatność semestralna lub miesięczna w ratach 0%
  • zniżki dla absolwentów
  • opłata rekrutacyjna 200 zł wliczona w cenę

Warunkiem uruchomienia kierunku jest zebranie wymaganej, minimalnej liczby osób.

Organizator: wsbipAkademia Nauk Stosowanych im. Józefa Gołuchowskiego

Kontakt

Marek Potoczek

marek.potoczek@kire.plzadaj pytanie

12 412 06 68 • 511 713 507

Informacje o zniżkach i płatnościach

  • zniżki dla absolwentów:
    II kierunek - 200 zł mniej
    III kierunek - 300 zł mniej
    IV kierunek - 400 zł mniej
  • płatności semestralne (1150 zł + 1150 zł + 1150 zł) lub miesięczne (10 x 345 zł) bez dodatkowych kosztów
  • opłata rekrutacyjna wynosi 200 zł i jest wliczona w cenę studiów
  • opłata za świadectwo ukończenia studiów wynosi 30 zł i nie jest wliczona w cenę studiów

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko
  • EW - ed.1

Skontaktuj się z nami: