Nauka poprzez zabawę czyli wprowadzenie do programowania w Scratch’u

5 godz. dydaktycznych (4 z ekspertem + 1 z materiałami)

Adresat

Nauczyciele szkół podstawowych oraz wszystkie osoby zainteresowane tematem.

Korzyści z udziału w szkoleniu

Zapoznanie się z podstawowymi elementami języka Scratch. Umiejętność wykorzystania poznanej aplikacji do tworzenia atrakcyjnych materiałów edukacyjnych takich jak: animacje, testy, quizy, proste gry edukacyjne. Wzbogacenie warsztatu nauczyciela.

Treści

Zapoznanie nauczycieli z podstawami języka wizualnego Scratch 3.0 w celu wykorzystania go do tworzenia materiałów edukacyjnych i urozmaicenia lekcji z różnych przedmiotów. Wprowadzenie do algorytmiki i programowania poprzez tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, quizów oraz gier edukacyjnych.

  • Korzyści płynące z wykorzystania Scratcha na lekcjach różnych przedmiotów – przykłady zastosowań.
  • Tworzenie interaktywnych historyjek i animacji z wykorzystaniem gotowych elementów (tła, postaci, dźwięki). Korzystanie z prostego edytora grafiki i muzyki.
  • Instrukcja warunkowa i instrukcja pętli – tworzenie zagadek i quizów z różnych dziedzin.
  • Rysowanie pisakiem (grafika „żółwia”).
  • Obsługa zdarzeń – tworzenie prostych gier (łapanie lub zbieranie elementów, strzelanka, przejście przez labirynt).

Prowadzący

mgr Magdalena Wachulec – trener IT, doświadczony metodyk, nauczyciel i egzaminator maturalny informatyki, trener i egzaminator ECDL, moderator, mentor kursów e-learningowych (Cyfrowa szkoła, Aktywna Edukacja). Autorka licznych kursów, zadań i materiałów e-learningowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych z zakresu ICT, programowania, dydaktyki informatyki.

Szkolenie prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami

https://old.kire.pl/images/logo_pifs.jpg

Forma

Warszaty

Zaświadczenia

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie wymaganej minimalnej liczby osób.

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa szkolenia

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

Szkolenia - Nauka poprzez zabawę czyli wprowadzenie do programowania w Scratch’u

Zajęcia online


199 zł
16:00-19:00

Opinie uczestników