Wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi  

  1. Diagnoza i terapia dyslalii, opóźnionego i niedokończonego rozwoju mowy (sygmatyzm, rotacyzm, kappacyzm, lambdacyzm i inne)
  2. Diagnoza i terapia niepłynności mowy
  3. Diagnoza pedagogiczna a formy pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną
  4. Diagnoza tyflopsychologiczna
  5. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  6. Dziecko niepełnosprawne w szkole ogólnodostępnej
  7. Formy i metody pracy z uczniem mającym orzeczenie o niepełnosprawności
  8. Jak pracować z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  9. Jak rozmawiać z rodzicami dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
  10. Jak umuzykalniać dzieci niepełnosprawne umysłowo
  11. Konstruowanie Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych (IPET)
  12. Model pracy z uczniem niesłyszącym i słabosłyszącym
  13. Muzykoterapia
  14. Organizacja i realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w świetle obowiązujących przepisów
  15. Organizacja  kształcenia  specjalnego  w  szkole  ogólnodostępnej  i  integracyjnej
  16. Praca z dzieckiem z ADHD
  17. Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu
  18. Praca z uczniem autystycznym i z zespołem Aspergera
  19. Praca z uczniem doświadczającym trudności w koncentracji uwagi
  20. Realizacja kształcenia specjalnego, rewalidacja indywidualna, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze
  21. Realizacja zaleceń i wskazań zawartych w opiniach psychologiczno-pedagogicznych i orzeczeniach
  22. Seksualność osób niepełnosprawnych
  23. Terapie wspomagające rozwój dziecka autystycznego
  24. Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych w mojej szkole lub klasie
  25. Uczeń z zaburzeniami percepcyjnymi – jak pomóc dziecku z dysleksją
  26. Wprowadzenie do arteterapii
  27. Wprowadzenie do psychologii dziecka niepełnosprawnego
  28. Warsztat pracy nauczyciela z dzieckiem mającym trudności w nauce   
  29. Wczesna diagnoza i terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii
  30. Wspomaganie rozwoju mowy osób z zespołem Downa
  31. Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela
  32. Wymagania edukacyjne a dysfunkcje rozwojowe ucznia
  33. Za Fasadą – rozwój, funkcjonowanie i edukacja dzieci z Płodowym Zespołem Alkoholowym (FAS)
  34. Zaspakajanie potrzeb psychicznych a rozwój osobowości uczniów z obniżoną sprawnością intelektualną