Zastanawiasz się jak nauczyć dziecko z autyzmem
- odnaleźć się w trudnym świecie reguł społecznych,
- właściwego zachowania w domu, miejscach publicznych, przedszkolu, szkole
- rozumienia i regulowania swoich emocji i zachowania.
Adresat
Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla specjalistów prowadzących zajęcia terapeutyczne z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwojowymi, ze szczególnym naciskiem na dzieci z ASD: logopedów, pedagogów specjalnych, terapeutów oraz studentów zainteresowanych tematyką trudności związanych z rozwojem emocjonalnym oraz funkcjonowaniem społecznym.
Uzyskiwane kwalifikacje
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia kursu.
Na szkoleniu dowiesz się jak
- Przeprowadzić diagnozę problemów społecznych i emocjonalnych, ich poziomu i nasilenia.
- Stworzyć program zajęć TUS z uwzględnieniem celów krótko i długo terminowych.
- Modyfikować na bieżąco program reagując na potrzeby uczestników i/lub zmiany struktury grupy.
- Zaplanować praktyczne wykorzystanie proponowanych narzędzi i strategii terapeutycznych.
- Tworzyć dostosowane do potrzeb uczestników oraz atrakcyjne scenariusze zajęć.
- Poznać i zrozumieć przyczyny trudności tj. słuchanie, aktywne uczestniczenie, reagowanie na polecenia, regulowanie swojego zachowania u dzieci z ASD.
- Wprowadzać strategie wspierające współpracę z i między uczestnikami zajęć.
Na szkoleniu otrzymasz
- Wykaz narzędzi do diagnozy trudności społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży.
- Przykładowy zakres tematów do realizacji na zajęciach TUS z uwzględnieniem różnych poziomów funkcjonowania uczestników.
- Zarys scenariusza zajęć z uwzględnieniem pomiaru ich efektywności oraz utrwalenia (generalizacji) uczonych umiejętności.
- Przykładowe kodeksy zachowania, kontrakty, umowy, tabliczki wzmocnień.
- Materiały ze skryptem warsztatów.
- Wykaz polecanej literatury z praktycznymi ćwiczeniami do wykorzystania podczas zajęć.
Korzyści
- Zyskasz nowe kompetencje terapeutyczne, nowych klientów i nowe umiejętności
- Nauczysz się konstruować programy terapeutyczne rozwijające umiejętności społeczne oraz wspierające rozwój emocjonalny dziecka.
- Poszerzysz swoją ofertę edukacyjno – terapeutyczną.
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności tworzenia przyjaznej, sprzyjającej procesowi terapeutycznemu atmosfery.
- Poznasz formalne zasady tworzenia i prowadzenia grupowych zajęć terapeutycznych.
- Zyskasz pewność siebie i poczucie profesjonalizmu.
Prowadząca
mgr Nina Zawidniak – psycholog, logopeda, pedagog specjalny o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz pedagogika terapeutyczna. Od 2008 r. pracuje jako terapeuta stosowanej analizy zachowania. Członek Association for Behavior Analysis International. W 2010 roku odbyła staż szkoleniowy w New York Child Learning Institute w USA w zakresie kształtowania umiejętności deficytowych u dzieci z autyzmem przy wykorzystaniu Stosowanej Analizy Zachowania, przygotowania i wdrażania programów terapeutycznych, rozwijania umiejętności społecznych (TUS) oraz prowadzenia dokumentacji behawioralnej. Uczestniczyła w licznych szkoleniach, konferencjach oraz sympozjach obejmujących tematykę pracy z osobami z autyzmem w tym m. in. 4 th Annual ABAI Conference w Chicago.
Sposoby płatności
Dane do przelewu
Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395
W tytule przelewu proszę podać:
- imię i nazwisko, nazwa kursu
Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres magdalena.mlynska@kire.pl
W PAKIECIE TANIEJ!
Zapisz się na kurs Trenera umiejętności społecznych i Trenera zastępowania agresji w promocyjnej cenie 1200 zł (Oszczędzasz 380 zł!)
Więcej szczegółów tutaj