Trener umiejętności społecznych (TUS) + Trening zastępowania agresji (TZA)

Łącznie 30 godzin dydaktycznych

Trener umiejętności społecznych (TUS)

Zastanawiasz się jak nauczyć dziecko z autyzmem

  • odnaleźć się w trudnym świecie reguł społecznych,
  • właściwego zachowania w domu, miejscach publicznych, przedszkolu, szkole
  • rozumienia i regulowania swoich emocji i zachowania.

Adresat

Kurs przeznaczony jest przede wszystkim dla specjalistów prowadzących zajęcia terapeutyczne z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwojowymi, ze szczególnym naciskiem na dzieci z ASD: logopedów, pedagogów specjalnych, terapeutów oraz studentów zainteresowanych tematyką trudności związanych z rozwojem emocjonalnym oraz funkcjonowaniem społecznym.

Uzyskiwane kwalifikacje

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia kursu.

 Na szkoleniu dowiesz się jak

  • Przeprowadzić diagnozę problemów społecznych i emocjonalnych, ich poziomu i nasilenia.
  • Stworzyć program zajęć TUS z uwzględnieniem celów krótko i długo terminowych.
  • Modyfikować na bieżąco program reagując na potrzeby uczestników i/lub zmiany struktury grupy.
  • Zaplanować praktyczne wykorzystanie proponowanych narzędzi i strategii terapeutycznych.
  • Tworzyć dostosowane do potrzeb uczestników oraz atrakcyjne scenariusze zajęć.
  • Poznać i zrozumieć przyczyny trudności tj. słuchanie, aktywne uczestniczenie, reagowanie na polecenia, regulowanie swojego zachowania u dzieci z ASD.
  • Wprowadzać strategie wspierające współpracę z i między uczestnikami zajęć.

Na szkoleniu otrzymasz

  • Wykaz narzędzi do diagnozy trudności społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży.
  • Przykładowy zakres tematów do realizacji na zajęciach TUS z uwzględnieniem różnych poziomów funkcjonowania uczestników.
  • Zarys scenariusza zajęć z uwzględnieniem pomiaru ich efektywności oraz utrwalenia (generalizacji) uczonych umiejętności.
  • Przykładowe kodeksy zachowania, kontrakty, umowy, tabliczki wzmocnień.
  • Materiały ze skryptem warsztatów.
  • Wykaz polecanej literatury z praktycznymi ćwiczeniami do wykorzystania podczas zajęć.

Korzyści

  • Zyskasz nowe kompetencje terapeutyczne, nowych klientów i nowe umiejętności
  • Nauczysz się konstruować programy terapeutyczne rozwijające umiejętności społeczne oraz wspierające rozwój emocjonalny dziecka.
  • Poszerzysz swoją ofertę edukacyjno – terapeutyczną.
  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności tworzenia przyjaznej, sprzyjającej procesowi terapeutycznemu atmosfery.
  • Poznasz formalne zasady tworzenia i prowadzenia grupowych zajęć terapeutycznych.
  • Zyskasz pewność siebie i poczucie profesjonalizmu.

Prowadząca

mgr Nina Zawidniak – psycholog, logopeda, pedagog specjalny o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz pedagogika terapeutyczna. Od 2008 r. pracuje jako terapeuta stosowanej analizy zachowania. Członek Association for Behavior Analysis International. W 2010 roku odbyła staż szkoleniowy w New York Child Learning Institute w USA w zakresie kształtowania umiejętności deficytowych u dzieci z autyzmem przy wykorzystaniu Stosowanej Analizy Zachowania, przygotowania i wdrażania programów terapeutycznych, rozwijania umiejętności społecznych (TUS) oraz prowadzenia dokumentacji behawioralnej. Uczestniczyła w licznych szkoleniach, konferencjach oraz sympozjach obejmujących tematykę pracy z osobami z autyzmem w tym m. in. 4 th Annual ABAI Conference w Chicago.

Trening zastępowania agresji (TZA)

Złość jest naturalną emocją, ale jej niekontrolowane przejawy mogą prowadzić do konfliktów i napięć w środowisku szkolnym. Nauczyciele często stają przed wyzwaniem radzenia sobie z przejawami agresji i frustracji u uczniów. Szkolenie wyposaży uczestników w narzędzia pomagające skutecznie zarządzać trudnymi emocjami w klasie oraz rozwijać u uczniów kompetencje w zakresie samokontroli i radzenia sobie ze złością poprzez zastosowanie metod treningu kontroli złości, umiejętności prospołecznych i wnioskowania moralnego.

Adresaci kursu

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, pedagogów. Szczególnie przydatne będzie dla osób pracujących z uczniami przejawiającymi trudne zachowania oraz dla tych, którzy chcą wzbogacić swój warsztat pracy o skuteczne metody radzenia sobie z agresją i frustracją wśród młodzieży.

Cel ogólny kształcenia

  • Zrozumiesz mechanizmy powstawania złości i agresji u dzieci i młodzieży.
  • Nabędziesz umiejętności rozpoznawania sygnałów zwiastujących wybuch agresji.
  • Opanujesz skuteczne strategie radzenia sobie ze złością uczniów w sytuacjach szkolnych.
  • Poznasz metody wspierające uczniów w rozwijaniu samokontroli emocjonalnej.
  • Dowiesz się jak prowadzić trening kontroli złości w grupie uczniowskiej.
  • Rozwiniesz kompetencje interpersonalne i komunikacyjne w pracy z trudnymi zachowaniami uczniów.

Program

  1. Wprowadzenie do tematu
    • Czym jest złość? Definicja, funkcje, rodzaje.
    • Przyczyny agresji u dzieci i młodzieży.
    • Sytuacje wyzwalające złość w środowisku szkolnym.
  2. Trening kontroli złości
    • Mechanizmy biologiczne i psychologiczne złości.
    • Techniki regulacji emocji (oddechowe, relaksacyjne, poznawcze).
    • Strategie pracy z uczniami nad kontrolą emocji.
    • Praktyczne scenariusze zajęć dla uczniów.
  3. Trening umiejętności prospołecznych
    • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w konfliktach.
    • Komunikacja bez przemocy i rozwiązywanie problemów.
    • Kształtowanie postawy empatii i współpracy.
    • Ćwiczenia praktyczne wspierające interakcje społeczne.
  4. Wnioskowanie moralne
    • Znaczenie wartości i norm społecznych w regulacji zachowania.
    • Wpływ kontekstu społecznego na podejmowanie decyzji moralnych.
    • Przykłady sytuacji szkolnych wymagających analizy etycznej.
    • Dyskusje i symulacje przypadków.

Materiały dydaktyczne

Uczestnicy otrzymają:

  • Prezentację multimedialną z kluczowymi informacjami.
  • Scenariusze zajęć do pracy z uczniami.
  • Zestaw narzędzi do treningu kontroli złości, umiejętności prospołecznych i wnioskowania moralnego.
  • Kwestionariusze do analizy emocji i zachowań uczniów.
  • Materiały do samodzielnej pracy nad regulacją emocji.

Forma kursu

Szkolenie ma charakter warsztatowy, obejmujący:

  • Mini wykłady interaktywne.
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe.
  • Analizę przypadków.
  • Dyskusje i wymianę doświadczeń.
  • Trening technik kontroli złości, umiejętności prospołecznych i wnioskowania moralnego.

Szkolenie poprowadzi

dr Agnieszka Tajak-Bobek – pedagog, profilaktyk, trener kompetencji emocjonalnych i specjalistka w pracy z emocjami dzieci i młodzieży. Doktor nauk pedagogicznych, wykładowczyni akademicka oraz autorka publikacji z zakresu profilaktyki, psychologii edukacyjnej i wychowawczej. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla nauczycieli, koncentrując się na pracy z trudnymi emocjami uczniów, treningu kontroli złości oraz profilaktyce. Jest aktywną organizatorką warsztatów i programów profilaktycznych, a także współautorką gry profilaktycznej dla dzieci i młodzieży. Jej zainteresowania naukowe obejmują profilaktykę zaburzeń zachowania, terapię poznawczo-behawioralną, trening zastępowania agresji oraz arteterapię. W pracy badawczej zajmuje się również podejmowaniem decyzji i postrzeganiem ryzyka. Na co dzień wspiera nauczycieli i wychowawców w budowaniu bezpiecznego i wspierającego środowiska szkolnego. Wdraża innowacyjne metody radzenia sobie z agresją i stresem w klasie, bazując na sprawdzonych strategiach psychologicznych i pedagogicznych. Posiada doświadczenie w badaniach jakościowo-ilościowych oraz opracowywaniu skutecznych narzędzi edukacyjnych, które pomagają nauczycielom w codziennej pracy z uczniami.

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa kursu

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

Opiekun

mgr Magdalena Gorczyca

magdalena.gorczyca@kire.pl

511 713 544

Kursy - Trener umiejętności społecznych (TUS) + Trening zastępowania agresji (TZA)

Zajęcia online


1580 zł 1200 zł
Dwa kursy

Opinie uczestników