Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela szkolnego i przedszkolnego, ciekawe scenariusze zabaw

5 godz. dydaktycznych (4 z ekspertem + 1 z materiałami)

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z samym pojęciem Integracji Sensorycznej, najczęściej występującymi zaburzeniami procesów integracji bodźców i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka, zwłaszcza na terenie przedszkola. W szczególny sposób skupimy się na działaniach wspomagających prawidłowy rozwój sensomotoryczny oraz na strategiach adaptacyjnych środowiska przedszkolnego do potrzeb dzieci z trudnościami sensorycznymi.

Adresat

Szkolenie adresowane jest do nauczycieli i specjalistów-terapeutów (fizjoterapeutów, logopedów, pedagogów) oraz wszystkich osób zainteresowanych tematem.

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia dla Rady Pedagogicznej. Zobacz szczegóły

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Nabędziesz podstawową wiedzę na temat przebiegu procesów Integracji Sensorycznej
  • Poznasz najczęściej występujące zaburzenia i ich wpływ na zachowania i zdolności adaptacyjne dzieci
  • Zrozumiesz jak bardzo ludzkie zachowanie zdeterminowane jest nie tylko przez wychowanie i doświadczenie, ale też profil sensoryczny danej osoby
  • Nauczysz się obserwować aktywność dziecka w kontekście sensorycznym
  • Zrozumiesz różne nietypowe zachowania i będziesz umiał rozpoznawać niepokojące sygnały wymagające pogłębienia diagnozy przez terapeutę Integracji Sensorycznej
  • Dzięki świadomości na temat trudnych zachowań dzieci, będziesz mógł przeprowadzić skuteczną interwencję nauczyciela i podjąć kroki w celu wprowadzenia możliwych zmian w środowisku przedszkolnym lub szkolnym
  • Uzyskasz odpowiedzi na nurtujące pytania podczas sesji pytań i odpowiedzi z ekspertem z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi
  • Otrzymasz formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci Twoje CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju
  • Weźmiesz udział w szkoleniu zorganizowanym w kameralnej grupie (liczba miejsc ograniczona!)

Treści

1.Czym jest Integracja Sensoryczna? Pojęcie reakcji adaptacyjnej. Dotyk, równowaga i czucie swojego ciała jako podstawowe zmysły budujące “bezpieczny dom”.

2. Okres przedszkolny jako kluczowy czas w dojrzewaniu sensomotorycznym.

3. Okres szkolny: rozwój umiejętności na bazie dojrzałości sensomotorycznej.

4. Najczęściej występujące zaburzenia procesów integracji bodźców sensorycznych:

  • modulacja: od nadreaktywności do poszukiwania sensorycznego
  • zaburzenia ruchowe o podłożu sensorycznym -dyspraksja

5. Jak pomóc dziecku z zaburzeniami SI w grupie przedszkolnej?

6. Jak wspierać prawidłowy rozwój sensomotoryczny dzieci w wieku przedszkolnym?

7. Wpływ dysfunkcji sensomotorycznych na karierę szkolną.

8.Interwencje wspomagające na terenie szkoły.

9. Znaczenie spontanicznej, swobodnej zabawy z senso-motorycznego punktu widzenia.

10.Awaryjne strategie sensoryczne w sytuacjach trudnych.

11.Gdzie kończy się norma a zaczyna dysfunkcja?

Zajęcia w formie wykładu, prowadzący chętnie dzieli się swoimi doświadczeniami z pracy terapeutycznej i udziela odpowiedzi na pytania uczestników.

Materiały edukacyjne

W materiałach edukacyjnych uczestnik otrzyma:

  • uproszczony kwestionariusz oceny procesów sensomotorycznych
  • trzy scenariusze zajęć o zmysłach ( dotyk,czucie głębokie, równowaga)
  • propozycje zabaw sensomotorycznych do zrealizowania w przedszkolu
  • literaturę godna polecenia

Forma

Zajęcia prowadzone są w formie mini wykładu interaktywnego, ilustrowane przykładami z życia, z przestrzenią na zadawanie pytań i wymianę doświadczeń.

Szkolenie poprowadzi

mgr Joanna Hobot – Jestem absolwentką akademii Wychowania Fizycznego im.Bronisława Czecha w Krakowie. Specjalizuję się w fizjoterapii dziecięcej, zwłaszcza neurologicznej. Od roku 2012 jestem terapeuta NDT – Bobath.

W 2005 roku ukończyłam kurs Integracji Sensorycznej i ten kurs okazał się jednym z najważniejszych w mojej aktywności zawodowej. Od 20 lat zajmuję się głównie SI, pracując z dziećmi z autyzmem, wcześniakami, dziećmi z afazją i zespołami genetycznymi od 2 do 8 lat. Od 2008 roku pracuję w Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom  i ich Rodzinom. Ta praca przyniosła mi znaczący rozwój kompetencji miękkich dzięki udziałowi w szkoleniach i superwizjach. W Centrum Maltańskim pełnię funkcję koordynatora zespołu terapeutycznego.

Jednocześnie zdobywałam doświadczenie pracując w Poradni Psychologiczno-pedagogicznej w Skawinie, w przedszkolu oraz w żłobku.

Od lat współpracuję z KIRE prowadząc zajęcia na studiach podyplomowych z Integracji Sensorycznej na temat Mózgowego Porażenia Dziecięcego i Metod Fizjoterapeutycznych. Prowadziłam również zajęcia na kursach specjalizacyjnych dla fizjoterapeutów na temat Integracji Sensorycznej.

Zaświadczenia

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Szkolenie prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa szkolenia

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

 

Szkolenie z możliwością dofinansowania – dowiedz się więcej

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie wymaganej minimalnej liczby osób.

Opiekun

mgr Magdalena Gorczyca

magdalena.gorczyca@kire.pl

511 713 544

Szkolenia - Wykorzystanie elementów integracji sensorycznej w pracy nauczyciela szkolnego i przedszkolnego, ciekawe scenariusze zabaw

Zajęcia online

środa
199 zł
16:00-19:00 03-09-2025

Opinie uczestników