Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia – konstruowanie IPET i WOPFU

5 godz. dydaktycznych (4 z ekspertem + 1 z materiałami)

Szkolenie dotyczy  zadań i obowiązków  nauczycieli, wychowawców i specjalistów w obszarze indywidualizacji pracy  z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z uczniem  posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

Adresat

Szkolenie adresowane jest do nauczycieli, wychowawców i specjalistów  zatrudnionych w  przedszkolach szkołach i placówkach oświatowych każdego typu i rodzaju.

Istnieje możliwość zorganizowania tego szkolenia dla Rady Pedagogicznej. Zobacz szczegóły

Korzyści z udziału w szkoleniu

  • Poznasz model pracy z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zadania i obowiązki nauczycieli i specjalistów w zakresie  indywidualizacji nauczania ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Zrozumiesz co to znaczy dostosować wymagania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych psychofizycznych możliwości ucznia
  • Zdobędziesz umiejętność przeprowadzania i dokumentowania  wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania  ucznia  oraz  umiejętność opracowania i modyfikowania  IPET
  • Poznasz narzędzia oceny efektywności  działań wspierających ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym  oceny efektywności  IPET
  • Weźmiesz udział w szkoleniu zgodnym z priorytetami MEN
  • Uzyskasz odpowiedzi na nurtujące pytania podczas sesji pytań i odpowiedzi z ekspertką z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną
  • Otrzymasz formalne potwierdzenie udziału w szkoleniu, które wzbogaci Twoje CV i będzie wartościowym świadectwem profesjonalnego rozwoju
  • Weźmiesz udział w szkoleniu zorganizowanym w kameralnej grupie (liczba miejsc ograniczona!)

Treści

  1. Podstawy prawne organizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
  2. Indywidualizacja nauczania, dostosowanie wymagań  – zadania i obowiązki nauczycieli i specjalistów z uwzględnieniem różnego rodzaju zaburzeń i odchyleń rozwojowych;
  3. Szczegółowe omówienie  zasad  przeprowadzenia i dokumentowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania(WOPFU);
  4. Analiza indywidulanego programu edukacyjno-terapeutycznego(IPET),zasady konstruowania.
  5. Ocena efektywności IPET i modyfikacja IPET -podstawy prawne oraz  analiza przydatnych narzędzi i dokumentów;
  6. Dokumentowanie pracy z uczniem ze SPE oraz narzędzia monitorowania postępów ucznia i modyfikowania działań wspierających ucznia

Materiały edukacyjne

  1. Prezentacja multimedialna do szkolenia;
  2. Pomocnicze arkusze WOPFU;
  3. Arkusze IPET ( przedszkole, szkoła oraz IPET dla ucznia z umiarkowaną lub znaczną  niepełnosprawnością  intelektualną);
  4. Arkusze oceny efektywności udzielanego wsparcia ( pomocy psychologiczno-pedagogicznej;  zajęć rewalidacyjnych, IPET)
  5. Arkusz modyfikacji IPET;
  6. Symptomy trudności w uczeniu się uczniów  z  różnymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, sposoby  dostosowania wymagań  do potrzeb i możliwości  uczniów z różnymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi.

Forma

Szkolenie w formie online, wykład interaktywny z prezentacją multimedialną, analiza arkuszy  WOPFU,  IPET oraz  arkuszy oceny efektywności udzielanego wsparcia. Odpowiedzi na pytania uczestników.

Szkolenie poprowadzi

mgr Lucyna Malczyk – wybitna specjalistka w dziedzinie pedagogiki specjalnej z bogatym doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. lider zmian w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, koordynator kilku grup grantów Kuratora Oświaty w zakresie pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, kierownik kilkudziesięciu edycji kursów kwalifikacyjnych i studiów podyplomowych z pedagogiki specjalnej, wieloletni dyrektor i wicedyrektor oraz nauczyciel szkół specjalnych, ekspert MEN.

Zaświadczenia

Uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu szkolenia na druku zgodnym z  Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2019 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli (Dz.U. 2019 poz. 1045 z późn. zm., t.j. Dz.U. 2023 poz. 2738).

Dla uczestników tego szkolenia mamy wyjątkową ofertę – dostęp do wideoszkolenia pt. “Porażka dołuje, doświadczenie wzmacnia. Jak dzieci uczą się na błędach” całkowicie za darmo! To dodatkowe szkolenie pomoże Ci zrozumieć, jak wspierać dzieci w radzeniu sobie z trudnościami. Stanowi ono idealne uzupełnienie szkolenia.

Szkolenie prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami

Opiekun

mgr Magdalena Gorczyca

magdalena.gorczyca@kire.pl

511 713 544

Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie wymaganej minimalnej liczby osób.

Sposoby płatności

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko, nazwa szkolenia

Istnieje możliwość zgłoszenia prośby o fakturę. W tej sprawie prosimy o maila z danymi do faktury na adres szkolenia@kire.pl

 

Szkolenie z możliwością dofinansowania – dowiedz się więcej

Szkolenia - Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia – konstruowanie IPET i WOPFU

Zajęcia online

16:00-19:00
199 zł
wtorek 07-10-2025

Opinie uczestników