Uczeń z depresją – rola i zadania szkoły
Zajęcia online
2 godz. dydaktyczne
500 godz. – 120 godz. praktyk
Edycja 21
Warunkiem uruchomienia kierunku jest zebranie wymaganej, minimalnej liczby osób.
Nasz instytut oferuje kierunek integracja sensoryczna studia podyplomowe, które pozwolą poznać teoretyczne i praktyczne metody terapii integracji sensorycznej. Słuchacz studiów podyplomowych uzyska niezbędną wiedzę i umiejętności do prowadzenia postępowania diagnostycznego oraz właściwego oddziaływania terapeutycznego. W ramach studiów podyplomowych słuchacz będzie mógł uczestniczyć w zajęciach prowadzonych przez doświadczonych wykładowców – praktyków, co pozwoli na łączenie wiedzy teoretycznej z praktyką zawodową. Studia przyczynią się do poszerzenia własnych kompetencji zawodowych.
Studia podyplomowe z integracji sensorycznej przeznaczone są dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra lub licencjata.
Studia podyplomowe kończą się uzyskaniem:
Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie z zagadnieniem integracji sensorycznej, jej rozwojem oraz wpływem na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka. Zaznajomienie się z dysfunkcjami integracji sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka. Wyposażenie w wiedzę spełniającą wymagania metody integracji sensorycznej. Studia adresowe są do lekarzy, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów.
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej w teorii i praktyce, a także otrzymanie certyfikatu terapeuty SI daje pełne kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Osoby mogą pracować w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych, a także prowadzić gabinety integracji sensorycznej.
Absolwenci otrzymają Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez uczelnię, zgodnie z Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowych i kształcenia specjalistycznego (Dz.U. 2018 poz. 1791).
Zajęcia odbywają się w trybie hybrydowym (online i stacjonarnym) w soboty i niedziele co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na co najmniej 80% zajęć, uzyskanie wszystkich zaliczeń przewidzianych w programie.
Po potwierdzonym terminie rozpoczęcia, najpóźniej do miesiąca od uruchomienia kierunku należy złożyć dokumenty rekrutacyjne:
Dokumenty składamy:
Wykwalifikowani specjaliści, którzy poprzez swoje kwalifikacje i doświadczenie zawodowe potrafią wykwalifikować wysokiej klasy terapeutów integracji sensorycznej.
Specjaliści zajmujący się integracją sensoryczną, pedagogiką przedszkolną i wczesnoszkolną, opiekuńczo-wychowawczą, oligofrenopedagogiką, pedagogiką specjalną, społeczną, psychologią, prawem, medycyną, są to zarówno teoretycy, jak i praktycy.
Po podjęciu decyzji o zgłoszeniu się na studia podyplomowe należy:
Po potwierdzonym terminie rozpoczęcia, najpóźniej do miesiąca od uruchomienia kierunku należy złożyć dokumenty rekrutacyjne:
Dokumenty składamy:
Łączny koszt studiów to 4500 zł na co składa się:
Płatności ratalne 0%
Czesne można wpłacić:
Dane do przelewu
Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395
W tytule przelewu proszę podać:
Sposób płatności należy wybrać w formularzu uzupełniającym, który jest przesyłany przez opiekuna kierunku drogą mailową po potwierdzeniu inauguracji – nastąpi to najpóźniej na około tydzień przed planowanym terminem rozpoczęcia studiów.
Opłatę rekrutacyjną należy wpłacić po potwierdzeniu inauguracji, a przed jej terminem.
Raty należy opłacać zgodnie z terminami na karcie informacyjnej – jest przesyłana uczestnikom po inauguracji.
Opłata za świadectwo ukończenia studiów wynosi 30 zł i nie jest wliczona w cenę studiów.
Po podjęciu decyzji o zgłoszeniu się na studia podyplomowe należy:
Integracja sensoryczna to proces neurologiczny obejmujący rejestrację bodźców sensorycznych, ich organizację oraz interpretację tak, aby mógł być wykorzystany w celowym i efektywnym działaniu podczas codziennego funkcjonowania każdego z nas i rozumienia otaczającego nas świata. Jest podstawą do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka m.in. w zakresie ruchu, koordynacji, emocji , uwagi i percepcji , ma wpływ na proces uczenia się.
Teoria integracji sensorycznej została zapoczątkowana przez dr A. Jean Ayres w latach sześćdziesiątych XX wieku, która wskazywała związek procesów integracji sensorycznej z procesem uczenia się. W miarę rozwoju człowieka procesy integracji sensorycznej powinny rozwijać się i doskonalić w sposób automatyczny i naturalny, a ich rezultatem powinno być efektywne działanie i reakcje adekwatne do wymogów otoczenia. W sytuacji nieprawidłowości w przebiegu procesów sensorycznych konieczne jest prowadzenie działań interwencyjnych, terapii w zakresie zaburzeń integracji sensorycznych celem ich korygowania, poprawiania lub/i kompensowania. Właściwa diagnoza zaburzeń procesów sensorycznych oraz terapia integracji sensorycznej wymaga wiedzy z zakresu funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego i znajomości zagadnień procesów integracji sensorycznej. Może być prowadzona wyłącznie przez certyfikowanego terapeutę.
Teoria integracji sensorycznej opiera się na kilku założeniach odwołujących się do neurologii i teorii zachowania. Dzięki integracji sensorycznej uczymy i rozwijamy się przez zmysły. Ponieważ zdajemy sobie sprawę, a w trakcie studiów jeszcze bardziej sobie to uświadamiamy, że wszystkie informacje zmysłowe docierające z ciała i z otoczenia są niezwykle ważne dla budowania wiedzy o sobie (swoim ciele, położeniu poszczególnych części ciała) i wiedzy o świecie. W prawidłowym rozwoju dziecka niezwykle ważny jest ruch i bezpośrednie doświadczenia zmysłowe. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom potrafimy dobrze zaplanować i systematycznie wykonywać codzienne czynności. Integracja sensoryczna jest to proces, w którym mózg organizuje odpowiednią reakcję. Zmysły podstawowe dla integracji sensorycznej mają zasadnicze znaczenie w naszym codziennym funkcjonowaniu. Ich dobre zintegrowanie jest podstawą optymalnego rozwoju i działania pozostałych wszystkich wyższych zmysłów i umiejętności. Należą do nich na przykład: wzrok, słuch, mowa, umiejętność chodzenia oraz zdolność wykonywania precyzyjnych czynności, jak malowanie, pisanie.
Zniżka 200 złAbsolwent 1 kierunku |
Zniżka 300 złAbsolwent 2 kierunków |
Zniżka 400 złAbsolwent 3 kierunków |
Zajęcia hybrydowe
całość