fbpx
rozwiń wszystkie

Studia podyplomowe z integracji sensorycznej przeznaczone są dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych posiadających tytuł magistra, technika lub licencjat.

Studia podyplomowe kończą się uzyskaniem:

  • Świadectwa ukończenia studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej w teorii i praktyce wydanym przez WSHE w Brzegu
  • Certyfikatem terapeuty integracji sensorycznej wydanym przez Stowarzyszenie Integracji Sensorycznej (zobacz wzór)

UWAGA! Cena egzaminu do uzyskania certyfikatu terapeuty integracji sensorycznej SIS to 600 zł

Kadra

Wykwalifikowani specjaliści, którzy poprzez swoje kwalifikacje i doświadczenie zawodowe potrafią wykwalifikować wysokiej klasy terapeutów integracji sensorycznej.

Specjaliści zajmujący się integracją sensoryczną, pedagogiką przedszkolną i wczesnoszkolną, opiekuńczo-wychowawczą, oligofrenopedagogiką, pedagogiką specjalną, społeczną, psychologią, prawem, medycyną, są to zarówno teoretycy, jak i praktycy.

Cele

Celem studiów podyplomowych jest zapoznanie z zagadnieniem integracji sensorycznej, jej rozwojem oraz wpływem na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka. Zaznajomienie się z dysfunkcjami integracji sensorycznej i ich wpływem na funkcjonowanie dziecka. Wyposażenie w wiedzę spełniającą wymagania metody integracji sensorycznej. Studia adresowe są do lekarzy, fizjoterapeutów, logopedów, terapeutów zajęciowych, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów.

Integracja sensoryczna - program studiów podyplomowych (czytaj więcej)

  • Podstawy pedagogiki specjalnej
  • Dydaktyka specjalna
  • Diagnostyka w pedagogice specjalnej
  • Etyka zawodu nauczyciela
  • Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii
  • Podstawy neuropsychologii
  • Anatomia i fizjologia układu nerwowego z elementami neurologii
  • Choroby wieku dziecięcego i choroby przewlekłe u dzieci
  • Teoria odruchów sensomotorycznych. Rozwój ontogenetyczny systemów percepcyjnych
  • Rozwój psychomotoryczny dziecka. Różnice indywidualne w rozwoju dzieci
  • Zaburzenia w rozwoju układu ruchu
  • Teoria integracji sensorycznej. Organizacja terapii na terenie placówki oświatowej i rehabilitacyjnej.
  • Zaburzenia integracji sensorycznej
  • Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej
  • Programowanie terapii w zaburzeniach SI
    Autyzm (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Zespół Downa (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Mózgowe porażenie dziecięce (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Wybrane zespoły genetyczne (jednostka chorobowa i postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • ADHD, ADD, wcześniactwo (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Dziecko niedowidzące i niedosłyszące  (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Zaburzenia mowy  (postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI)
  • Uogólnione i specyficzne trudności w nauce (dysleksja, dysgrafia), zaburzenia zachowania a postępowanie diagnostyczno-terapeutyczne w SI
  • Terapia  SI a inne metody rehabilitacyjne i psychologiczno – pedagogiczne
  • Psychologiczne problemy rodziców dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
  • Sala SI ćwiczenia praktyczne
  • Pierwsza pomoc

Uzyskiwane uprawnienia

Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej w teorii i praktyce, a  także otrzymanie certyfikatu terapeuty SI daje pełne kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI. Osoby mogą pracować w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych, a także prowadzić gabinety integracji sensorycznej.

Absolwenci otrzymają Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych wydane przez uczelnię, zgodnie z Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 września 2018 r. w sprawie dokumentów wydawanych w związku z przebiegiem lub ukończeniem studiów podyplomowychi kształcenia specjalistycznego (Dz.U. 2018 poz. 1791).

Warunki zaliczenia

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest obecność na co najmniej 80% zajęć, uzyskanie wszystkich zaliczeń przewidzianych w programie oraz obrona pracy dyplomowej.

Organizacja nauki

Zajęcia odbywają się w trybie hybrydowym (online i stacjonarnym) w soboty i niedziele co dwa tygodnie w godzinach 9:00-16:30:

  • zdalne: na platformie Zoom
  • stacjonarne: w salach dydaktycznych w centrum Krakowa.

Regulamin organizacji studiów

pdf Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Studia podyplomowe w zakresie integracji sensorycznej - dlaczego warto?

  • Prezentowanie najnowszych wyników badań i innowacji metodycznych istniejących współcześnie w omawianej dziedzinie
  • Wykwalifikowana kadra składająca się ze specjalistów integracji sensorycznej - terapeutów pracujących w placówkach oświatowych, pracowników naukowych, właścicieli gabinetów IS
  • Możliwość zapoznania się z najnowszymi urządzeniami technicznymi na zajęciach praktycznych w gabinecie integracji sensorycznej
  • Studia realizowane we współpracy ze Stowarzyszeniem Integracji Sensorycznej, Maltańskim Centrum Pomocy Niepełnosprawnym Dzieciom i Ich Rodzinom, a także ze Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
  • Liczne zajęcia praktyczne w gabinecie Integracji Sensorycznej
  • Warsztatowe opracowanie własnych pomysłów zajęć terapeutycznych, szeroki dostęp do materiałów i pomocy do prowadzenia diagnozy SI - karty, scenariusze i testy psychomotoryczne
  • Zajęcia w ogrodach sensorycznych znajdujących się przy placówkach kształcenia specjalnego
uwaga1Teoria integracji sensorycznej opiera się na kilku założeniach odwołujących się do neurologii i teorii zachowania. Dzięki integracji sensorycznej uczymy i rozwijamy się przez zmysły. Ponieważ zdajemy sobie sprawę, a w trakcie studiów jeszcze bardziej sobie to uświadamiamy, że wszystkie informacje zmysłowe docierające z ciała i z otoczenia są niezwykle ważne dla budowania wiedzy o sobie (swoim ciele, położeniu poszczególnych części ciała) i wiedzy o świecie. W prawidłowym rozwoju dziecka niezwykle ważny jest ruch i bezpośrednie doświadczenia zmysłowe. Dzięki zdobytej wiedzy i umiejętnościom potrafimy dobrze zaplanować i systematycznie wykonywać codzienne czynności. Integracja sensoryczna jest to proces, w którym mózg organizuje odpowiednią reakcję. Zmysły podstawowe dla integracji sensorycznej mają zasadnicze znaczenie w naszym codziennym funkcjonowaniu. Ich dobre zintegrowanie jest podstawą optymalnego rozwoju i działania pozostałych wszystkich wyższych zmysłów i umiejętności. Należą do nich na przykład: wzrok, słuch, mowa, umiejętność chodzenia oraz zdolność wykonywania precyzyjnych czynności, jak malowanie, pisanie.

Cena: 4400 zł

Czas trwania: 3 sem. -500 godz. - 120 godz. praktyk

Termin rozpoczęcia: 2022-10-29

Edycja 17 - HYBRYDOWO

200 zł opłata rekrutacyjna + 4200 zł czesne

Opłaty:

  • płatność semestralna lub miesięczna w ratach 0%
  • zniżki dla absolwentów
  • opłata rekrutacyjna wliczona w cenę

Warunkiem uruchomienia kierunku jest zebranie wymaganej, minimalnej liczby osób.

Organizator: wsbipWyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy

Kontakt

Marek Potoczek

marek.potoczek@kire.plzadaj pytanie

12 412 06 68 • 511 713 507

Opinie uczestników

Wyjątkowo wspaniali wykładowcy!

Informacje o zniżkach i płatnościach

  • zniżki dla absolwentów:
    II kierunek - 200 zł mniej
    III kierunek - 300 zł mniej
    IV kierunek - 400 zł mniej
  • płatności semestralne (1400 zł + 1400 zł + 1400 zł) lub miesięczne (10 x 420 zł) bez dodatkowych kosztów
  • opłata rekrutacyjna wynosi 200 zł i jest wliczona w cenę studiów
  • opłata za świadectwo ukończenia studiów wynosi 30 zł i nie jest wliczona w cenę studiów

 Certyfikat SIS

  • cena egzaminu do uzyskania certyfikatu terapeuty integracji sensorycznej SIS to 500 zł

Dane do przelewu

Bank Millennium S.A.
15 1160 2202 0000 0004 9002 6395

W tytule przelewu proszę podać:

  • imię i nazwisko
  • IS - ed. 17



 

 

Skontaktuj się z nami: